וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי הטבח: אובמה הציג תכנית לפיקוח על נשק

בין 23 הסעיפים בתכנית שגובשה על ידי סגן הנשיא ביידן נכתב כי יש לאסור על מכירת רובי סער "שעוצבו למלחמה" והגברת בדיקות הרקע לפני מכירת נשק

קצת יותר מחודש לאחר הטבח שזעזע את ארצות הברית בו נרצחו 27 בני אדם, בהם 20 ילדים בני לא יותר מ-7, הציג נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את תכניתו החדשה לפיקוח על מכירת נשק בארצות הברית. לצדו של אובמה עמד ג'ו ביידן, סגן הנשיא, אשר מונה על ידו לעמוד בראש ועדה לגיבוש תכנית לפיקוח על נשק. "למעלה מ-900 אמריקנים נהרגו מירי באותו החודש שבסנדי הוק נרצחו 20 ילדים", סיפר אובמה. "למרות שאין חוק שיכול למנוע אלימות, אין חקיקה שיכולה למנוע טרגדיה - אם יש דבר אחד שאנחנו יכולים לעשות כדי להגן על אזרחינו, אני אעשה זאת".

אובמה וביידן מציגים את התכנית לפיקוח על נשק. רויטרס
"אין חקיקה שיכולה למנוע טרגדיה". אובמה וביידן מציגים את התכנית, הערב/רויטרס

אובמה הציג חלק מהתכנית, הכוללת 23 צעדים בסך הכל. בסעיף הראשון הציג אובמה תכנית להעביר בדיקת רקע אוניברסלית על כל אדם המעוניין לרכוש נשק. "יש כבר חוק הדורש בדיקת רקע, אבל קשה לאכוף את החוק וכ-40% מהרכישות נעשות ללא בדיקת רקע. זה לא חכם ולא הוגן, לא לקונה ולא למוכר. רוב האמריקנים מסכימים עמנו על הצורך בבדיקת הרקע האוניברסלית, בהם 70% מחברי איגוד הרובאים הלאומי".

בסעיף השני בתכנית אמר אובמה כי יש לאסור על מכירת רובי סער, כפי שנאסר בחוק שחוקק בימי קלינטון אשר בוטל בכהונת ג'ורג' בוש הבן. "הקונגרס צריך לאסור על מכירת רובי סער, הסוג שהשתמשו בו בטבח באורורה. יש לנשק הזה מטרה אחת - לעשות כמה שיותר נזק. זה מה שהביא את היורה באורורה לפגוע ב-70 בני אדם. לנשק אשר עוצב למלחמה אין מקום בבית קולנוע".

אובמה וביידן מציגים את התכנית לפיקוח על נשק. רויטרס
הילדים שכתבו לאובמה מכתבים אחרי הטבח הוזמנו לבית הלבן/רויטרס

אובמה התייחס בנאומו לכך שיש לו כבוד רב לתיקון השני לחוקה, לפיו " אין להגביל זכותם של בני-אדם להחזיק נשק ולשאתו". "כמו רוב האמריקנים אני מאמין בתיקון השני לחוקה. יש מיליונים של מחזיקי אקדח בארה"ב שהם שומרי חוק. אני מאמין שרוב מחזיקי האקדחים מסכימים שאפשר לשמור על התיקון השני בלי לפגוע באחרים".

הנשיא סיפר בראשית נאומו על המכתבים שקיבל ללשכתו מילדים מאז הטבח בבית הספר היסודי בניוטאון. הוא הזמין כמה מהם לבית הלבן ואלה ישבו נרגשים אל מול המצלמות בעוד הנשיא מצטט ממכתביהם: "אני מרגיש נורא על הילדים שנפגעו באירוע. אני אוהב את המדינה שלי. אני חושב שצריכים להיות שינויים", כתב ילד אחד. "אנחנו צריכים ללמוד ממה שקרה בסנדי הוק. אני לא מפחדת על עצמי אני מפחדת על אחרים", כתבה ילדה אחרת.

"אלו הילדים שלנו, זה מה שהם חושבים", אמר אובמה. "מה שחשוב זה האחריות שלנו עליהם ועלינו לתת להם את הביטחון, הכלים. זו משימתנו הראשונה כחברה, לשמור על ביטחון ילדינו וכך נישפט. קולותיהם צריכים להביא לשינוי".

צעיר פתח באש באולם קולנוע, 12 איש נהרג. רויטרס
"לנשק אשר עוצב למלחמה אין מקום בבית קולנוע". בית הקולנוע באורורה בו נרצחו 12 בני אדם/רויטרס

אובמה גם פנה להוריה של גרייס מקדונלד, שנרצחה בניוטאון, אותם פגש בביקורו בעיירה: "היא הייתה בת שבע. נאמר לי שהיא אהבה את הצבע ורוד וחלמה להיות ציירת. בכל פעם, אני חושב על החיים שהיא חיה ומה שהיא יכלה להיות. אני חושב צריך להגן על האנשים והנשים בערים קטנות שהפכו קורבנות, על כל האמריקנים שסומכים עלינו להגן עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully