וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה הסתיימה: החוטף מאלבמה נהרג, הילד שוחרר

5.2.2013 / 0:42

מקץ שישה ימים בהם הוחזק איתן, הילד האוטיסט בן החמש, במחסן תת קרקעי באלבמה, הצליחו סוכני FBI להרוג את החוטף, בן ה-65, ולחלץ את איתן ללא פגע. "זה נגמר, הילד בסדר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שישה ימים של משא ומתן, סוכני FBI אמריקאים הרגו הלילה (שלישי) את ג'ימי לי דייקס, גבר בן 65, שהתבצר עם ילד אוטיסט במחסן תת-קרקעי בעיר מידלנד סיטי שבאלבמה. הילד בן החמש פונה ללא פגע. "זה נגמר", אמר פקיד משטרתי, שביקש לא להזדהות בשמו. "הילד בסדר".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הלילה מסר הסוכן הפדרלי סטיב ריצ'רדסון כי סוכני ה-FBI נכנסו למחסן כדי להציל את הילד לאחר שחששו כי הוא מצוי ב"סכנה מידית". לדבריו, המשא ומתן עם החשוד הידרדר במהלך היממה האחרונה וכי "דייקס נצפה מחזיק באקדח". ריצ'רדסון מסר כי הילד איתן הועבר לטיפול בבית חולים מקומי אך ציין כי הוא לא נפגע פיזית. טרם ברור כיצד הרגו הסוכנים את דייקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילד שנחטף, שזוהה בשמו הפרטי בלבד, איתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנים פדרליים ניהלו משא-ומתן עם החוטף, נהג משאית שהשתתף במלחמת ויאטנם, ותיקשרו איתו דרך צינור אוורור. ביום שלישי בשבוע שעבר, רצח דייקס נהג אוטובוס שהסיע קבוצת ילדים, וחטף משם את הילד, בן חמש, שזוהה בשמו הפרטי בלבד - איתן. לפי עדויות שהתפרסמו, דייקס החמוש עלה לאוטובוס ודרש מהנהג למסור לידיו שני ילדים, בני שש ושמונה. הנהג, צ'רלס פולנד, סירב ונאבק בו, ונורה למוות כשניסה לחסום את דרכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מצור באלבמה. ינואר 2013. רויטרס
רבים התפללו לשלומו של איתן/רויטרס

דייקס לקח עמו את הילד וגרר אותו למחסן, בגודל שלושה מטרים על 2.5 מטרים, מהסוג המשמש למחסה מפני סופות טורנדו, והפך אותו לבונקר במשך חודשים רבים. שכניו של דייקס תיארו אותו כתמהוני, ואחת מהם סיפרה כי בעבר היכה למוות את כלבה? במוט עופרת. לדברי השכנים, פעמים רבות דייקס נראה משוטט ליד ביתו בשעת לילה כשהוא חמוש ברובה ואוחז בפנס. הוא נהג להתבודד והעביר שעות ארוכות בבניית המחסן התת-קרקעי, סמוך לקרוואן שבו התגורר.

ככל הידוע, אין קשר בין דייקס לבין הילד שנחטף. דובר השריף המקומי מסר כי החוטף הסכים להכניס לבונקר חוברות צביעה, צעצועים וחטיפים, כמו גם תרופות שהילד זקוק להן כדי להקל על תסמינים של אספרגר. לדברי המשטרה, החוטף הבטיח כי הבונקר היה מצויד היטב, וכי לילד יש שמיכות והוא מוקף בתנורים המגנים עליו מהטמפרטורות הנמוכות.

משא ומתן נואש עם רוצח שמתבצר עם ילד באלבמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully