וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה באלבמה: החוטף המתבצר "מתנגד לאובמה"

בארה"ב נמשך זה יותר משישה ימים המו"מ מול תמהוני בן 65 שחטף ילד לבונקר אחרי שרצח נהג אוטובוס. המשטרה הודתה לו על "הטיפול" בילד, אשר לוקה באוטיזם וזקוק לתרופות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הדרמה באלבמה נכנסה ליומה השישי (שני) בעיר מידלנד סיטי, שם מתבצר גבר בן 65 עם ילד אוטיסט במחסן תת-קרקעי, המשמש אותו כבונקר. סוכנים פדרליים מנהלים משא-ומתן עם החוטף, ג'ימי לי דייקס, נהג משאית שהשתתף במלחמת ויאטנם, ומתקשרים איתו דרך צינור אוורור. ביום שלישי בשבוע שעבר, רצח דייקס נהג אוטובוס שהסיע קבוצת ילדים, וחטף משם את הילד, בן חמש, שזוהה בשמו הפרטי בלבד - איתן. לפי עדויות שהתפרסמו אמש, דייקס החמוש עלה לאוטובוס ודרש מהנהג למסור לידיו שני ילדים, בני שש ושמונה. הנהג, צ'רלס פולנד, סירב ונאבק בו, ונורה למוות כשניסה לחסום את דרכו.

דייקס לקח עמו את הילד וגרר אותו למחסן, בגודל שלושה מטרים על 2.5 מטרים, מהסוג המשמש למחסה מפני סופות טורנדו, והפך אותו לבונקר במשך חודשים רבים. שכניו של דייקס תיארו אותו כתמהוני, ואחת מהם סיפרה כי בעבר היכה למוות את כלבה? במוט עופרת. לדברי השכנים, פעמים רבות דייקס נראה משוטט ליד ביתו בשעת לילה כשהוא חמוש ברובה ואוחז בפנס. הוא נהג להתבודד והעביר שעות ארוכות בבניית המחסן התת-קרקעי, סמוך לקרוואן שבו התגורר.

מצור באלבמה. ינואר 2013. רויטרס
תושבי העיר מידלנד סיטי קוראים להתפלל לשלומו של הילד החטוף/רויטרס

ג'יימס ארינגטון, מפקד המשטרה באזור מגוריו של דייקס, הגדיר את החוטף כ"אדם שהתנגד לממשלה, החל מאובמה ומטה". לפי רישומי הרשויות, דייקס הצטרף לצי ב-1964 ושירת בצבא חמש שנים, ואף עוטר בכמה מדליות על שירותו. הוא הוכשר כטכנאי מטוסים והוצב ביפן, אך לא ברור אם השתתף בפעילות קרבית של ממש בוויאטנם. אחרי השחרור התגורר בפלורידה ועבד כנהג משאית. כמה פעמים נעצר, בין היתר בשל נשיאת נשק ואחזקת מריחואנה. לפני שנתיים חזר להתגורר באלבמה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מצור באלבמה. ינואר 2013. רויטרס
הלווייתו של נהג האוטובוס שנרצח בשבוע שעבר, צ'רלס פולנד/רויטרס

ככל הידוע, אין קשר בין דייקס לבין הילד שנחטף, ובמשטרה עדיין מסרבים לומר אם דייקס דורש דבר-מה עבור שחרורו של הילד. דובר השריף המקומי מסר כי החוטף הסכים להכניס לבונקר חוברות צביעה, צעצועים וחטיפים, כמו גם תרופות שהילד זקוק להן כדי להקל על תסמינים של אספרגר. לדברי המשטרה, החוטף הבטיח כי הבונקר מצויד היטב, וכי לילד יש שמיכות והוא מוקף בתנורים המגנים עליו מהטמפרטורות הנמוכות.

"אנו רוצים להודות לו שהוא שומר על הילד", אמר דובר השריף, וולי אלסון, "זה מאוד חשוב עבורנו". מקור ברשויות האכיפה מסר כי המסרים המועטים של המשטרה מיועדים לאוזניו של החוטף, שככל הנראה מצויד בטלוויזיה הקולטת את שידורי החדשות בטלוויזיה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully