וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ בש"ס נמשך: ישי ייפגש עם הרב דב ליאור

יהושע בריינר

5.2.2013 / 14:40

חבר הנהגת ש"ס צפוי להיפגש בימים הקרובים עם הרב, מבכירי הציונות הדתית, בניסיון ללחוץ על הבית היהודי להימנע מחבירה ליש עתיד, במהלך שעשוי לדחוק את ש"ס מהממשלה

החיזור החרדי נמשך: יו"ר ש"ס אלי ישי ייפגש בימים הקרובים עם הרב דב ליאור, מבכירי הציונות הדתית, בניסיון נוסף להפעיל לחץ על מפלגת הבית היהודי להימנע מהליכה לברית משותפת עם יאיר לפיד על בסיס מתווה הגיוס לכולם. הפגישה החריגה צפויה להתקיים בלשכתו של הרב ליאור בקריית ארבע. הרב ליאור, הנחשב כאחד ממנהיגיהם הרוחניים של אנשי האיחוד הלאומי המהווים חלק מהבית היהודי, שומר כל העת על קשר מתמיד עם ח"כ אורי אריאל ואף התבטא אמש במהלך פגישה בין השניים כי הרבנים "סומכים את ידיהם על צוות המשא ומתן הקואליציוני".

הרב דב ליאור חוזר מחקירה משטרתית בעקבות תמיכתו בספר תורת המלך, המון רב מקבל את פניו בכניסה לירושלים, יוני 2011. עומר מירון
המונים מקבלים את פניו של הרב ליאור בתום חקירה במשטרה/עומר מירון

הפגישה בין ישי לליאור מתקיימת לצד פגישה אחרת שתתקיים השבוע בין הרב עובדיה יוסף לראש מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, המקורב מאוד ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. נראה כי סדרת הפגישות מעידה על לחץ בתוך המגזר החרדי, מחשש שיימצאו עצמם מחוץ לקואליציה. "מעולם לא היינו מחוזרים כל כך על ידי החרדים", אומרים גורמים בבית היהודי, "פתאום, אחרי שקראו לנו 'בית של גויים' אנחנו אהובים עליהם והם רודפים אחרי הרבנים שלנו".

מי שעומדים בקשר עם הרבנים השונים הם בעיקר אנשי האיחוד הלאומי, ח"כ אורי אריאל והנציג השקט יותר - נתן נתנזון מההתנחלות שילה, שמכהן כראש המועצה הדתית של מטה בנימין. מעמדו של נתנזון במפלגה עלה מאוד בחודשים האחרונים לאחר שבין היתר היה גם חבר בצוות שהביא לאיחוד מפלגת "האיחוד הלאומי" עם הבית היהודי וכן כחבר בוועדת הבחירות המרכזית. הוא עצמו נחשב גם כמקובל מאוד על ידי הרבנים. בעברו של נתנזון, המכונה "נוס", כתם של חברות במחתרת היהודית שפעלה בשנות ה-80'. נתנזון הורשע במעורבות בהטמנת מטען חבלה נגד ראש עיריית שכם, אולם זוכה מעבירה של חברות בארגון טרור.

במקביל, ממשיך ח"כ אריאל להיות הגורם הפעיל ביותר במפלגה בכל הקשור למשא ומתן. אמש הוא נועד עם משה (בוגי) יעלון (הליכוד-ביתנו) במשכן הכנסת והשניים דנו במתווה הגיוס שמוצע על ידי הליכוד. קודם לכן נועד אריאל עם מאיר פורוש מיהדות התורה ואולם נראה כי בשלב הזה הניסיונות של החרדים להוריד את הבית היהודי מהברית המתחזקת בינם לבין "יש עתיד" אינם צולחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יור הבית היהודי נפתלי בנט ממליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה הבא בבית הנשיא, ינואר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
יור הבית היהודי נפתלי בנט ממליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה הבא בבית הנשיא, ינואר 2013/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

יו"ר הבית היהודי התייחס הבוקר (שלישי) לסוגיית גיוס החרדים וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "המצב הקיים שבו רבבות חרדים אינם לומדים ואינם עובדים ומשרתים אינו מוסרי, לא יכול להתקיים ולא בר קיימא". בנט התייחס ללחץ שמפעילים בש"ס על רבני הציונות הדתית על מנת למנוע מהבית היהודי ללכת לברית משותפת עם יאיר לפיד. "לימוד התורה הוא ערך לאומי של מדינת ישראל ולא אינטרס חרדי", הוסיף בנט, "יש חשיבות בשימור וחיזוק עולם התורה, אך הכלכלה הישראלית לא תעמוד במצב שבו רבבות אינם עובדים ומשרתים. אין לכך אח ורע בעולם. בניו יורק החרדים לומדים אך גם עובדים".

מדובר בהתבטאות הראשונה בנושא של בנט מאז תחילת המשא ומתן הקואליציוני ועל רקע הברית ההולכת ומתחזקת בינו לבין יש עתיד בראשות יאיר לפיד. בנט, אשר מקיים דו-שיח מתמיד עם יו"ר יש עתיד, דואג להשאיר במעגל המשא ומתן הקואלציוני גם את רבני הציונות הדתית ובהם את רבני האיחוד הלאומי-תקומה - זלמן מלמד, דב ליאור וחיים שטיינר, שרק אמש נועדו עם ח"כ אורי אריאל. "קראתי הבוקר שיש לחץ כבד עלינו מצד כל מיני גורמים שמתערבים מבחוץ", כתב בנט בהתייחסו לרבנים, "אינני מרגיש את הלחץ של גורמים אלו מכיוון שאני מרגיש מחוייב אליכם, מאות האלפים שבחרו בנו על מנת שנפעל לאור העקרונות שהוצגו ואת זאת נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully