וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית של גויים"? הרב עובדיה ייפגש עם מקורב לבנט

יהושע בריינר

4.2.2013 / 19:45

בקמפיין הבחירות הוא זלזל בהם, וכעת משווע לעזרתם: מנהיג ש"ס ייפגש בביתו עם אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב דרוקמן, כדי להכשיל את שיתוף הפעולה בין בנט ולפיד

צילום: יעקב כהן עריכה: טל רזניק

(צפו בביקורת שהטיח הרב עובדיה בבית היהודי לפני הבחירות)

סימני לחץ בש"ס מהתחזקות הברית בין בנט ללפיד: בצעד חריג ייפגש השבוע מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, עם אחד מהרבנים המובילים בציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, במטרה ללחוץ על הבית היהודי שלא להסכים למתווה הגיוס של לפיד. במהלך הפגישה, שצפויה להתקיים בביתו של הרב עובדיה בירושלים, צפוי מנהיג ש"ס לבקש מהרב דרוקמן, שמקורב לבנט, להימנע ממתווה גיוס החרדים שעומד במרכז הקמת הקואליציה הבאה, כדי "להגן על לומדי התורה".

בפגישה יגיע לשיאו הניסיון של ש"ס ללחוץ על רבני הציונות הדתית להביא להכשלת מתווה לפיד לגיוס בני הישיבות. בימים האחרונים יצרו בכירים בש"ס קשר עם רבנים בכירים גם מהזרם החרדי-לאומי, במהלך שהוביל שר הפנים אלי ישי, וכעת פני ש"ס לפגישה עם הרב הבכיר שיותר אליו פנו עד כה - הרב דרוקמן. הרב עובדיה אינו מרבה להיפגש עם רבנים מהציונות הדתית, ואף כינה בקמפיין הבחירות את הבית היהודי "בית של גויים", אולם כעת בש"ס לא בוחלים באמצעים וגם הבחירה בדרוקמן אינה מקרית. מלבד היותו יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת "אור עציון", בש"ס יודעים שמדובר באדם שבנט מנהל עמו קשר קרוב וטוב, ונוהג להיוועץ בו גם בהחלטותיו הפוליטיות.

בכירים בבית היהודי: "לש"ס אין מונופול על התורה"

ולמרות הפגישה החריגה, קשה להאמין שהלחץ שמפעילה ש"ס יניב תוצאות. בנט הבהיר כי גם הרבנים המקורבים אליו אינם אלה שדעתם תכריע במפלגתו, אולם מעבר לכך - בכירים בבית היהודי תקפו היום את התנהלות ש"ס. "אין להם מונופול על התורה, אלא רק על המאסתו בפני הציבור הרחב", אמר בכיר במפלגה.

"אחרי התשדיר 'כוכבית גיור' ולאחר שקראו לנו 'בית של גויים' הם רוצים את קרבתנו? הם אלה שמעמיקים את הקרע בעם בכל יום שחולף", הוסיף הבכיר. בבית היהודי התייחסו גם לדבריו של הרב עובדיה יוסף, שכינה את אנשי הבית היהודי "גויים" בשיעור השבועי שהעניק לפני הבחירות. "אמנם הם קראו לנו 'גויים' אבל אנחנו לא הגוי של שבת שלהם. הגיע הזמן שיבינו שאין להם מונופול על התורה", הבהירו בבית היהודי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully