וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי אוסטרליה זועמים: הבחירות - ביום הכיפורים

ראשת הממשלה ג'וליה גילארד הודיעה כי הבחירות הכלליות ייערכו ב-14 בספטמבר - יום שבת שהוא גם יום הכיפורים. אכזבה בקהילה היהודית: "זה היום הכי קדוש בלוח השנה שלנו"

ראשת ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, הודיעה הלילה (רביעי) כי הבחירות הכלליות ייערכו ביום שבת, ה-14 בספטמבר – התאריך בו יחול יום הכיפורים הקרוב. המשמעות היא כי הדבר יקשה על יהודי אוסטרליה לקחת חלק בבחירות ולממש את זכותם הדמוקרטית – מה שעורר זעם רב בקרב הקהילה היהודית במדינה.

ג'וליה גילארד. רויטרס
באוסטרליה הבחירות תמיד נערכות ביום שבת. גילארד/רויטרס

נשיאת הקהילה היהודית באוסטרליה, נינה בסט, הביעה את אכזבתה מההחלטה והסבירה כי המהלך ייאלץ את היהודים לארגן הצבעה מראש באמצעות הדואר – כפי שהם עושים בכל בחירות, כיוון שבאוסטרליה הבחירות תמיד נערכות ביום שבת. "עם זאת, זה יפגע בקהילה כולה – אפילו בדתיים פחות – כי זה היום הכי קדוש בלוח השנה הדתי שלנו", אמרה.

מייקל דנבי, חבר פרלמנט יהודי סיפר כי ראשת הממשלה קראה לו מיד לאחר שהודיעה על קיום הבחירות ביום הכיפורים. הוא הוסיף כי הוא מתכוון לפנות לשר לעניינים מיוחדים באוסטרליה ולדון עמו ב"הסדרים נוספים" שיקלו על היהודים בבחירות. חבר הפרלמנט יהושע פרידנברג הביע גם הוא אכזבה מההחלטה: "אני חושב שזה יגרום לדאגה בקרב יהודי אוסטרליה... עלינו לכבד את הימים הקדושים לכל הדתות", אמר.

באוסטרליה מתגוררים כיום למעלה מ-100 אלף יהודים. במדינה קיימת חובת השתתפות בבחירות ולכן אזרחים שלא מממשים את זכות הצבעתם צפויים לעונש – לרוב קנס כספי או עבודות שירות. עם זאת, מדובר בפעם הראשונה שהבחירות נערכות ביום הכיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully