וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: חבר פרלמנט הצית דגל ישראל ונעצר

חבר לשעבר במפלגה הקיצונית "יוביק" העלה את הדגל באש בהפגנה שהתקיימה מול משרד החוץ, בו קראו המפגינים: "יהודים מטונפים" ו"כולם לאושוויץ". משרד החוץ ההונגרי גינה

באלץ לנהרדט, חבר פרלמנט הונגרי, נעצר בסוף השבוע בחשד לוונדליזם, כיוון שהצית את דגל ישראל במהלך הפגנה בבודפשט ביום שישי בערב. בהפגנה שהתקיימה מול משרד החוץ ההונגרי השתתפו כמאה בני אדם, שקראו קריאות נגד יהודים, כגון "יהודים מטונפים" ו"כולם לאושוויץ".

חבר פרלמנט הונגרי שורף דגל ישראל בהפגנה בבודפשט, 14 דצמבר 2012. AP
הצתת הדגל במהלך ההפגנה בבודפשט/AP

משטרת בודפשט הודיעה כי לאחר שנחקר במטה המשטרה באזור הוא עזב את הבניין וציינה כי הוא לא הסיר את חסינותו. במשרד החוץ ההונגרי גינו את המעשה והבהירו כי ממשלת הונגריה מתחייבת להגן על זכויות דת או זכויות של מיעוטים הנמצאים במדינה והיא
עושה הכל כדי להגן עליהם ועל כבודם. עוד אמרו כי הם דוחים כל צורה של גזענות, אנטישמיות ושנאת זרים.

לנהרדט, עורך דין וכלכלן בן 37, הוא חבר לשעבר במפלגה הלאומנית קיצונית "יוביק". הוא עזב את המפלגה ב-8 בנובמבר לאחר שטען כי "איבדה את האופי הקיצוני שלה" בעקבות כניסתה לפרלמנט ב-2010. מאוחר יותר הוא גם הודח מהמפלגה.

הפגנה נגד תנועת הימין הקיצוני בהונגריה. בודפשט, 2 בדצמבר 2012. רויטרס
ההפגנה בתחילת החודש בעקבות הקריאה לערוך רשימה של כל יהודי הונגריה/רויטרס

בחודש שעבר עורר חבר "יוביק" סערה לאחר שהציע לערוך רשימה של כל היהודים במדינה, המהווים לטענתו "סיכון לביטחון הלאומי". חבר הפרלמנט, מרטון גיונגיושי, אמר כי הרשימה נחוצה בשל המתיחות הגוברת בעקבות מבצע "עמוד ענן", והוסיף כי עליה לכלול גם חברי פרלמנט.

דבריו של גיונגיושי נאמרו בתגובה לדברי בכיר במשרד החוץ ההונגרי שאמר כי הונגריה תומכת בפתרון בדרכי שלום לעימות הישראלי-פלסטיני, שיועיל גם לישראלים ממוצא הונגרי, ליהודים בהונגריה ולפלסטינים בהונגריה.

גיונגיושי, שאחראי על מחלקת החוץ במפלגה הלאומנית הקיצונית, אמר לפרלמנט: "אני יודע איך אנשים רבים עם מוצא הונגרי חיים בישראל וכיצד יהודים רבים מישראל חיים בהונגריה. אני חושב שקונפליקט כזה יוצר את המועד למנות את האנשים ממוצא יהודי שחיים פה, בייחוד בפרלמנט ההונגרי ובממשלה ההונגרית, שמהווים סיכון לאומי להונגריה". לאחר מכן ניסה גיונגיושי לחזור בו מהתבטאותו וטען שהתייחס לאזרחים עם אזרחות כפולה, ישראלית והונגרית.

בעקבות דבריו נערכה הפגנה גדולה בהשתתפות כ-10,000 בני אדם נגד "יוביק", מחוץ למשכן הפרלמנט בבירת הונגריה, בהשתתפות נציגים מהממשלה ומהאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully