וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: 57 מצבות חוללו בבית קברות יהודי

עוד תקרית אנטישמית במדינה שרק לפני שבוע התגלה בה הפושע הנאצי המבוקש בעולם: ונדליסטים אלמונים פגעו במצבות, שתחתיהן קבורים כ-250 בני אדם. "אין ספק שהמניע הוא גזעני"

עוד תקרית אנטישמית בהונגריה: לאחר כמה מקרים של חילול מצבות יהודיות בחודשים האחרונים, דיווחו היום (שני) ארגונים יהודיים במדינה כי ונדליסטים אלמונים חיללו בסוף השבוע 57 קברים שבהם טמונים שרידיהם של כ-250 בני אדם, בבית קברות יהודי בקאפוסבר שבדרום-מערב המדינה.

57 המצבות, שחלקן מהמאה ה-19, הופלו וחלקן נותצו, והנזקים נאמדים בכ-12 אלף אירו. "אין ספק שהמניע למעשה הוא גזעני", אמר לאסלו רונה, מנהיג הקהילה היהודית באזור, לסוכנות הידיעות ההונגרית הממלכתית MTI.

הרשויות המקומיות, בראשות ראש העיר קפסובאר, קרולי סיטה, ויו"ר האסיפה המחוזית, אטילה גלנשר - שניהם אנשי מפלגת השלטון הימנית, "פידס" - גינו בתוקף את מעשי הוונדליזם, כמו גם פוליטיקאים מהאופוזיציה.

בהונגריה חלה בשנה האחרונה עלייה בתקריות האנטישמיות, שכללו בין היתר השחתה של אנדרטה לזכר קורבנות השואה, והשחתה של האנדרטה לזכרו של חסיד אומות העולם, ראול ולנברג. האווירה האנטישמית בהונגריה מלובה בין היתר על ידי פוליטיקאים ממפלגת השלטון, ובהם יו"ר הפרלמנט, לאסלו קובאר - שרק לפני חודש סירב יו"ר הכנסת ראובן ריבלין לקבלו כאורח בישראל, בשל השתתפותו באירוע לזכר הסופר האנטישמי יוז'ף ניירו. על רקע זה, התברר בשבוע שעבר כי הפושע הנאצי המבוקש בעולם, לאדיסלוס צ'אטרי, חי ב-15 השנים האחרונות בהונגריה ללא הפרעה, עד שהצהובון הבריטי "סאן" חשף את מקום הימצאו, והביא למעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully