וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין במכתב למקבילו ההונגרי: "אינך רצוי כאן"

פנחס וולף

24.6.2012 / 15:41

יו"ר הפרלמנט ההונגרי אמור היה להשתתף כאורח כבוד בטקס לזכר חסיד אומות העולם ראול ולנברג, אולם לאחר שהשתתף בטקס לזכר סופר אנטישמי, כתב לו ריבלין כי הוא "המום מכך"

מלחמה דיפלומטית: ערב יציאתו לביקור רשמי בגרמניה, הודיע יו''ר הכנסת, ראובן ריבלין, למקבילו יו"ר הפרלמנט ההונגרי, לאסלו קובר, שאינו אורח רצוי בטקס שייערך בכנסת במלאת 100 שנה להולדתו של ראול ולנברג. בטקס, שצפוי להיערך באמצע חודש יולי, היה אמור יו''ר הפרלמנט ההונגרי להשתתף כאורח הכבוד, לצד יו''ר הכנסת ויו''ר הפרלמנט השוודי.

מלשכת ריבלין נמסר כי "מכתבו של יו"ר הכנסת נשלח בעקבות הידיעות על השתתפותו של יו"ר הפרלמנט ההונגרי בטקס לזכר הסופר האנטישמי יוז'ף ניירו, שהיה חבר במפלגה האנטישמית 'צלב החץ' ההונגרית, אשר שיתפה פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השניה".

ראובן רובי ריבלין  בכנסת , מאי 2012. עומר מירון
"מי שהשתתף באירוע מעין זה איננו יכול לקחת חלק באירוע שמטרתו להוקיר אדם כמו ראול ולנברג". יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין/עומר מירון

במכתבו כתב ריבלין: "אנו המומים מהידיעה שבחרת להשתתף באירוע לזכרו של הסופר האנטישמי יוז'ף ניירו. בכך, הצהרת גלויות על הזדהותך עם אדם שמפלגתו, כחלק מהשלטון בהונגריה, שיתפה פעולה עם המרצחים הנאצים בביצוע תכניתם להשמיד את העם היהודי".

בסוף מכתבו, הודיע ריבלין ליו''ר הפרלמנט ההונגרי שהוא איננו אורח רצוי בטקס: "מי שהשתתף באירוע מעין זה איננו יכול לקחת חלק באירוע שמטרתו להוקיר אדם כמו ראול ולנברג, חסיד אומות העולם, סמל של הומניות, שהציל יהודים תוך סיכון חייו, ושמהווה דוגמא למאבק נגד הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם, עימם בחרת להזדהות".

יו"ר הפרלמנט ההונגרי, לאסלו קובר, בטקס זיכרון ברומניה לסופר יוז'ף ניירו. רויטרס
"בכך הצהרת גלויות על הזדהותך עם אדם שמפלגתו, כחלק מהשלטון בהונגריה, שיתפה פעולה עם המרצחים הנאצים בביצוע תכניתם להשמיד את העם היהודי". יו"ר הפרלמנט ההונגרי, לאסלו קובר, בטקס ליוז'ף ניירו/רויטרס

המכתב נשלח יומיים לפני יציאתו של ריבלין לביקור רשמי בגרמניה. במהלך הביקור, העומד בסימן ''היחסים המיוחדים בין ישראל לגרמניה", צפוי ריבלין להיפגש עם ההנהגה הגרמנית, ובכלל זה, עם נשיא גרמניה הטרי, יואכים גאוק, והקנצלרית אנגלה מרקל.

במסגרת ביקורו, יבקר ריבלין באתרים יהודיים היסטוריים בברלין ובסביבתה. עם נחיתתו בגרמניה, יקיים יו''ר הכנסת עם נשיא הבונדסטאג טקס זיכרון ברציף 17 בתחנת הרכבת של גרונוולד, משם הובלו 55,000 מיהודי ברלין אל מותם, והשניים יניחו זר באנדרטה המוצבת במקום. ריבלין גם יסייר במוזיאון היהודי בברלין, באנדרטת השואה בעיר וכן יבקר בווילה ואנזה.

בנוסף, יתמקד הביקור בחיזוק הידידות בין שני בתי הפרלמנט. לביקור יתלווה יו"ר אגודת הידידות, ח''כ יעקב אדרי (קדימה). זהו הביקור הרשמי הראשון של יו"ר הכנסת בגרמניה מזה 15 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully