וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אשכנזי זועמים על החלטת וינשטיין: "עושים לו סיכול ממוקד"

29.1.2013 / 23:42

בסביבת הרמטכ"ל לשעבר הגיבו להחלטת היועץ המשפטי לפתוח בחקירה פלילית נגדו ונגד עוזרו וינר, ורמזו לצורך לחקור חשדות גם נגד השר ברק: "לפתוח בחקירה נגד כל המעורבים"

צילום: מור שאולי, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

זעם בסביבתו של הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי: לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפיה תיפתח חקירה פלילית נגד אשכנזי ונגד עוזרו לשעבר, אל"מ ארז וינר, אמר הערב (שלישי) אשכנזי למקורביו כי "ברגע שהחליטו לחקור רק אותי ואת ארז וינר, מדובר בחקירת מוטה לא מאוזנת לא הגיונית". מקורבי אשכנזי הגדירו את החלטת וינשטיין כ"סיכול ממוקד" כיוון שאין בכוונתו לחקור שאלות מרכזיות כמו מי אחראי לכתיבת המסמך ומי עומד מאחוריו, כולל התנהלות שר הביטחון ואנשיו.

הפרקליטות תפתח בחקירה פלילית נגד גבי אשכנזי. שי מכלוף
זועם. אשכנזי/שי מכלוף

גם בסביבתו של וינר עצמו זעמו על כך ששר הביטחון, אהוד ברק, לא נמנה על רשימת יעדי החקירה. לדברי מקורבים לקצין שהודח באחרונה משירות בצה"ל אמרו: "אם לא תהיה חקירה פלילית נגד כלל המעורבים, הפרשה תועבר לדיון בבית המשפט".

בדובר צה"ל סרבו להגיב להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אך מנגד עוררה ההחלטה סערה בצמרת הצבא שכן ההחלטה לחקור במצ"ח רמטכ"ל לשעבר על רקע האפשרות של העמדתו לדין פלילי, עשויה לטלטל שוב את הצבא כולו. מקורבי אל"מ וינר אמרו הערב בתגובה: "לא יתכן שארז וינר ייענש פעמיים – פעם אחת בוטל המינוי שלו לקצין חינוך ראשי והוא הוא הודח מהצבא ופעם שניה כשולחים אותו כעת לחקירת מצח במטרה להעניש אותו פעם נוספת? ממתי מענישים אדם כמה פעמים על אותה הטענה?"

מקורביו של וינר הוסיפו כי הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, לא יכול לכתוב חוות דעת בעניינו של וינר או בעניינו של אשכנזי, בשל ניגוד עניינים שיעלה ויתבהר בהקדם. מקורביו של גבי אשכנזי מתחו ביקורת חריפה על עצם ההחלטה לפתוח בחקירת מצ"ח נגד אשכנזי ונגד וינר והוסיפו כי "ברגע שאושרה חקירת מצ"ח, תוצאות החקירה הן מוטות, מאחר וחוקרי מצ"ח לא יכולים לחקור אזרחים, בטח לא את שר הביטחון, אהוד ברק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שופטי בג"ץ דנו הבוקר בעתירתו של אל"מ ארז וינר נגד מבקר המדינה, יוני 2012. עומר מירון
מקורביו דורשים שתיפתח חקירה נגד כל המעורבים. וינר/עומר מירון

מוקדם יותר החליט היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד אשכנזי ונגד עוזרו וינר בגין פרשת הרפז. על פי הדיווח, מדובר בחקירה פלילית "מצומצמת", שתתמקד בעבירה "התנהגות שאינה הולמת קצין", דהיינו עבירה פלילית-צבאית ולא עבירה פלילית-אזרחית. החקירה תתנהל על ידי המשטרה הצבאית החוקרת, אולם לא מן הנמנע כי בהמשך תיפתח גם חקירה במשטרה. כמו כן, ייתכן והחשדות אף יוחמרו להפרת אמונים.

היועץ המשפטי לממשלה קיים מספר דיונים עם נציגי מבקר המדינה ונציגי הפרקליטות הצבאית, בהם הביע עמדה נחרצת שאין לפתוח בחקירה, אך לאור לחצים שהופעלו עליו, גם מצדו של שר הביטחון ברק, ניסחו הצדדים פשרה לפיה במישור הפלילי ייחקרו רק את אשכנזי ועוזרו וינר. לדעתו של וינשטיין, למרות שמבקר המדינה הודה ששקל שלא לבקש פתיחת חקירה אלא להסתפק בדו"ח שנכתב בעניין, לאור האינטרס הציבורי ולמרות פרישתו של אשכנזי מצה"ל יש מקום לפתוח בחקירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully