וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי מגבה את וינר: "היה במציאות בלתי אפשרית"

13.1.2013 / 20:30

הרמטכ"ל לשעבר האשים את שר הביטחון ברק ולשכתו בפגיעה בצבא, ותקף את מבקר המדינה שלדבריו ביקר "באופן מוגזם" את וינר. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "וינר היה רק הש.ג."

צילום: גדעון צנטנר, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרמטכ"ל לשעבר מגבה את עוזרו המודח: רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי התייחס הערב (ראשון) להדחתו מצה"ל של אלוף-משנה ארז וינר שהיה עוזרו בעת שכיהן כרמטכ"ל ואמר שאלוף-משנה וינר "מצא עצמו במציאות בלתי אפשרית", זאת לדבריו כתוצאה מהתנהלות שר הביטחון אהוד ברק ולשכתו, אשר "פגעו בצבא, כמפורט בדו"ח מבקר המדינה". אשכנזי "סבור כי הביקורת שנמתחה כנגד וינר בדו"ח מבקר המדינה הייתה מוגזמת והתעלמה ממציאות זו, והוא מצטער על הפסקת שירותו בצה"ל". עוד הוסיף אשכנזי כי "ארז וינר הוא קצין ערכי ורב-זכויות שתרם רבות לביטחון המדינה".

גיבוי נוסף מצא וינר אצל יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת אורי אריאל (הבית היהודי), שליווה מתוקף תפקידו את חיבור הדו"ח ואמר שאלוף-משנה וינר הוא "לא יותר מהש.ג. בפרשה הקשה שעדיין מרחפת כעננה מעל שתי הלשכות". אריאל קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית או לפתוח בחקירה פלילית כדי "להסיר את העננה והכתם החמור הרובץ על מערכת הביטחון והעומדים בראשה ותסיר את הפגר לחלוטין מהשולחן".

אל"מ ארז וינר, עוזר הרמטכ"ל, והרמטכ"ל, גבי אשכנזי, בוועדת טירקל, אוקטובר 2010. עומר מירון
" קצין ערכי ורב-זכויות". וינר ואשכנזי/עומר מירון

כאמור, אחרי הביקורת החמורה שהוטחה בווינר על חלקו בפרשת הרפז, החליט הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ להדיחו מצה"ל. הרמטכ"ל הודיע לווינר כי הוא מפטר אותו עקב ממצאי דו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר. בתגובה להחלטה אמר היום וינר לחברי פורום המטה הכללי: "לא אתנגד למהלך כדי לא לגרור את צה"ל לבוץ". גנץ זימן אליו את וינר לשיחה ביום חמישי האחרון, במהלכה הודיע לו כי הוא רואה בחומרה רבה את מסקנות דו"ח מבקר המדינה בעניינו. הרמטכ"ל הוסיף כי מאחר שהוא לא רואה דרך לקדם אותו - הוא מתכוון להעלות אותו לוועדת התרת התחייבות, שמשמעותה סיום שירותו בצה"ל.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

וינר: הרמטכ"ל החליט מבלי לשמוע את גרסתי

בעקבות ההדחה, שיגר היום וינר מכתב לחברי המטכ"ל בו קונן על היחס שקיבל ועל חיבור דו"ח מבקר המדינה. "לפני זמן קצר, הגשתי לרמטכ"ל מכתב, בו ביקשתי להודיע כי לא אאבק בהחלטתו לסיים את שרותי בצה"ל. הריני עושה זאת בלב כבד ובתחושת החמצה גדולה, על שנכפתה עליי פרישה בטרם מיציתי את תרומתי לצה"ל. מלווה אותי תחושת תסכול עמוקה, מכך שהרמטכ"ל גיבש החלטתו, מבלי שהוא - או גורם מטעמו - שמעו את גרסתי או את עמדתי אף לא פעם אחת, למרות פניותיי ובקשותיי", כתב וינר לחבריו במטכ"ל.

העוזר המודח מתייחס במכתבו לקשיים עימם לכאורה נאלצה לשכת הרמטכ"ל דאז - ברומזו על היחסים מול לשכת שר הביטחון ברק. "נוסף לנו אתגר מסוג חדש, מיותר ולא מוכר לרובנו: כיצד להמשיך להשיט את הספינה בשקט ובבטחה, לממש את המטרות ולהמשיך בפעילות המבצעית - תוך שאנו הודפים את הניסיונות הפוליטיים הבלתי פוסקים להכשיל את הקברניט ולפגוע ביכולתו לעמוד במשימה החשובה המוטלת עליו", כתב וינר.

וינר יצא נגד הביקורת שהוטחה בו על ידי המבקר, ואמר כי הדו"ח "רדוד, מציג חצאי אמיתות, מעוות את המציאות, מוטה ולא רציני". לדבריו, "הרכילות הפכה לעיקר, והעיקר נשאר ללא מענה". הוא הוסיף כי טרם החתימה על הדו"ח הסופי, הוא הביא בפני המבקר את גרסתו המגובה במסמכים. "למרבה הצער, הדברים לא חלחלו, כאילו כלל לא נכתבו. קשה לי להשתחרר מההרגשה שהמטרה סומנה מראש - ו'לעזאזל העובדות'", כתב.

לסיום דבריו, הבטיח וינר לחבריו במטכ"ל כי הוא יפעל כדי לנקות את שמו. "נקלעתי לשדה מוקשים פוליטי, שאינו קשור לעשייה הצבאית. שאבתי מכם עצמה וכוח להמשיך ולהילחם על האמת. בע"ה אעשה כל אשר לאל ידי על מנת להוציא את האמת לאור, בזמן הראוי ובמקום המתאים", סיכם וינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully