וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק ממושך: צרפת תכיר בנישואים חד-מיניים?

הצעות חוק לאפשר לזוגות הומוסקסואליים להינשא ולאמץ ילדים הועלו על שולחן הפרלמנט בצרפת וצפויות להתקבל בתוך שבועיים. הסקרים מראים כי מרבית האוכלוסייה תומכת ברפורמה

לאחר חודשים ארוכים של דיון ציבורי, הגיע היום (שלישי) מאבק הקהילה הגאה בצרפת לפרלמנט. הצעות חוק שיאפשרו לזוגות חד-מיניים להינשא ולאמץ ילדים הועלו היום על שולחן הפרלמנט, לאחר שגם הנשיא פרנסואה הולנד העמיד את הנושא גבוה בסדר העדיפויות במצע הבחירות שלו בשנה שעברה.

אלפים הפגינו בצרפת בקריאה לאישור חוק לנישואים חד-מיניים, 27 בינואר 2013. רויטרס
אלפים הפגינו בצרפת ביום ראשון בקריאה לאשר את הצעות החוק/רויטרס

מאות אלפי בני אדם יצאו לרחובות בשבועות האחרונים כדי להביע את תמיכתם ברפורמה. מן העבר השני, התקיימו גם הפגנות נגד ביוזמת ארגוני הימין ובגיבוי הכנסייה הקתולית, אך סקרי דעת הקהל שנערכו לאחרונה בצרפת מעדיפים כי מרבית הצרפתים מעוניינים לאפשר לזוגות הומו-סקסואליים למסד את הקשר. על פי הסקרים, 55-60% מהאוכלוסייה בצרפת תומכים בנישואים חד-מיניים. כמחצית מהאוכלוסייה תומכת גם במתן אישור לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים.

על פניו, נראה כי בשבועיים הקרובים צפוי הפרלמנט הצרפתי לאשר את הצעות החוק ללא בעיה, שכן הסוציאליסטים שמחזיקים במרבית המושבים בפרלמנט תומכים בהן. אישור הצעות החוק צפוי לסמן את אחת הרפורמות הגדולות שהיו בצרפת מאז ביטול עונש המוות בשנת 1981.

ביום ראשון הפגינו אלפי בני אדם בבירה פריז בקריאה לאשר את הצעות החוק. המפגינים הניפו את דגלי הגאווה וקראו קריאות בעד שוויון ונגד אפליה. "זה חשוב מאוד שאתם אומרים היום את המילים הללו למען חוק שוויוני, אתם חלק מאוכלוסיית צרפת שתומכת בצורה נרחבת במהלך", אמר יו"ר מפלגת השלטון הסוציאליסטית בצרפת, ג'ין-פיליפ "הרלם" דיזייר, שנכח בהפגנה. גם ראש עיריית פריז, ברטרנד דלאן נכח בהפגנה. ראש ממשלת צרפת, ז'אן מארק איירו, הביא תמיכה במפגינים ואמר כי "חוק יעבור – וברוב גדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלפים הפגינו בצרפת בקריאה לאישור חוק לנישואים חד-מיניים, 27 בינואר 2013. רויטרס
אחת הרפורמות הגדולות שהיו בצרפת מאז ביטול עונש המוות בשנת 1981/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully