וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו בפריז: "לא לנישואי גאים"

13.1.2013 / 16:50

מארגני העצרת מדגישים שהם אינם מתנגדים להומוסקסואלים, אלא רק תומכים ב"מבנה המשפחה המסורתי". המחאה היא הראשונה מסוגה נגד הנשיא הולנד, המתכוון להעביר רפורמה בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

רכבות, אוטובוסים ומכוניות נהרו בצהריים (ראשון) למרכז פריז, בהביאם מפגינים מכל רחבי צרפת לעצרת המונית נגד כוונתו של הנשיא פרנסואה הולנד לעגן בחוק נישואים חד-מיניים. חמש רכבות מהירות, 900 אוטובוסים ואינספור מכוניות יצאו עם שחר לעבר שלוש נקודות האיסוף המרכזיות ברחבי פריז, משם יצאו המפגינים לעצרת המרכזית, שתיערך אחר הצהריים ברחבה שמול מגדל אייפל.

המפגינים, שהתקהלו בפריז בתמיכתה של הכנסייה הקתולית, הצליחו לארגן קואליציה של נוצרים, פוליטיקאים שמרנים, מוסלמים ואפילו הומוסקסואלים המתנגדים לנישואים חד-מיניים. "אנחנו רוצים למשוך את הצעת החוק הזו", אמרה במונפלייה פטריסיה סולייה, אחת ממארגנות ההפגנה, לפני שעלתה על רכבת לפריז.

הפגנה בפריז נגד נישואים חד-מיניים. צרפת, 13 בינואר 2013. רויטרס
עשרות אלפי מפגינים עושים את דרכם לעצרת המרכזית מול מגדל אייפל/רויטרס

המארגנים צופים שכמה מאות אלפי בני אדם ישתתפו בעצרת, המתקיימת במזג אוויר מקפיא. בכוונתם למחות נגד הרפורמה שמקדם הנשיא פרנסואה הולנד, שזוכה לרוב בפרלמנט לקראת אישורה בחודש יוני. הנשיא הרגיז רבים מריביו בניסיונו להעביר בבית הנבחרים את הרפורמה, שהייתה חלק ממצע הבחירות שלו, מבלי לערוך בה דיון ציבורי רחב, ומבלי שהציג במלואם את פרטי הצעת החוק.

ההפגנה מסמלת גם את המחאה הגדולה הראשונה נגד הנשיא הולנד, שלא הצליח להעביר את יוזמתו להטיל מס של 75% על העשירים, ואינו מצליח להיאבק באבטלה הגואה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה בפריז נגד נישואים חד-מיניים. צרפת, 13 בינואר 2013. רויטרס
"אבא ואמא - מה טוב יותר מזה עבור הילד?"/רויטרס

פריג'יד ברג'וט, קומיקאית ידועה המובילה את העצרת, מתעקשת שמדובר בהפגנה בעד הזכות לנישואין, ולא בהפגנה נגד הקהילה הגאה. היא סיפרה כי התירה למפגינים לשאת שלטים מסוימים בלבד, שעליהם נכתב כי "ילד זקוק לאב ולאם כדי להתפתח בצורה תקינה".

נישואים חד-מיניים הם חוקיים ב-11 מדינות באירופה, בהן בלגיה, פורטוגל, הולנד, ספרד, שבדיה, נורבגיה, וגם בדרום אפריקה ובתשע מדינות בארצות הברית. לפי סקרים אחרונים בצרפת, כ-65% מהאוכלוסייה תומכים בנישואים חד-מיניים, אך התמיכה בזכותם של הומוסקסואלים לאמץ ילדים נמצאת במגמת ירידה, וכיום רק כמחצית מהצרפתים תומכים בזכות הזו

לקריאה נוספת
נשיקה לסבית הצליחה להסעיר את צרפת כולה
צפו: מפלגת מרצ "חיתנה" בת"א זוגות חד-מיניים
בריטניה תמחוק רישום פלילי על מין הומוסקסואלי

הפגנה בפריז נגד נישואים חד-מיניים. צרפת, 13 בינואר 2013. רויטרס
למשתתפים נאמר לא להניף כרזות בגנות ההומואים אלא רק בעד "המשפחה המסורתית"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully