וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תמחוק רישום פלילי על מין הומוסקסואלי

הרפורמה שהבטיח דיוויד קמרון במסע הבחירות שלו יוצאת לדרך, ואלפי גברים יוכלו לבטל את הרישום. בארגוני הגאים מברכים אך תוהים מתי יאושרו בבריטניה נישואים חד מיניים

אלפי גברים בריטים, שהורשעו בבעילה בהסכמה של גברים או בקיום מעשי סדום בהסכמה, יוכלו בקרוב לבקש שהרישום הפלילי יימחק מתיקיהם במשטרה. זאת, כחלק מרפורמה שמנהיג בימים אלה משרד הפנים בלונדון, בניצוחה של השרה תרזה מיי, ובמסגרת שורת תיקונים לחוק הדין הפלילי.

עד שנת 1967, יחסי מין הומוסקסואליים נחשבו עבירה פלילית בבריטניה. במשך השנים, נעשו שורה של שינויים לחוק, והחל מ-2003 ה"עבירה" עדיין נשאה רישום פלילי, אך ללא עונש. בתיקיהם של אלפי גברים מופיע רישום פלילי משנים קודמות, שעשוי להזיק להם בבואם להתקבל למשרות ממשלתיות, שהריאיונות אליהן כרוכים בבדיקת רקע.

שוטרים גאים צועדים בלונדון, יולי 2003. Bruno Vincent, GettyImages
שוטרים גאים צועדים בלונדון/GettyImages, Bruno Vincent

הרפורמה היא חלק מהחוק החדש להגנה על חירויות האזרח. ראש הממשלה, דיוויד קמרון, הכריז כי יקדם את החוק לפני יותר משנתיים, בריאיון שהעניק ל"פינק ניוז", מגזין חדשות אירופי לקהילה הגאה. הוא הבטיח אז כי אם יתמנה לראש הממשלה, הרי שפעילות מינית הומוסקסואלית שנעשתה בהסכמה לא תיחשב עוד עבירה פלילית. "מדובר בשאלה של צדק, ויהיה עלינו לשנות את החוק ולהתחיל מחדש", אמר בריאיון.

בארגוני הלהט"ב מברכים, ומזכירים: זה לא מספיק

החל מהחודש הבא, פקידים של משרד הפנים, המוצבים בבתי המשפט ובתחנות המשטרה, יזמנו לפגישות את הגברים שיבקשו למחוק את הרישום הפלילי וידונו בכל מקרה לגופו, בשיתוף עובדים סוציאלים. ב"גרדיאן" הבריטי מציינים כי ההחלטה הסופית בכל מקרה שבו יבקש אדם למחוק לגמרי את הרישום הפלילי שלו, נתונה בידי שרת הפנים תרזה מיי.

בארגונים לזכויות הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) בירכו על הרפורמה בחוק, ואמרו כי ראש הממשלה קמרון מימש את הבטחת הבחירות שלו.

עם זאת, כמה גורמים מתחו ביקורת בפרסומים שונים על התחמקותו של קמרון מדיון רציני בקידום חקיקה שתאפשר נישואים חד-מיניים. כרגע, בריטניה מאפשרת רק "איחוד אזרחי" של הומוסקסואלים ולסביות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully