וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצופים בארה"ב: "לא נקבל הומוסקסואלים לתנועה"

18.7.2012 / 1:40

ועדה שמינתה תנועת הצופים לבנים בארה"ב אישרה את המשך מדיניות אי-קבלת ההומוסקסואלים לתנועה, "למען המשפחות". המתנגדים זועמים: "ועדה מסתורית לא יכולה להתעלם מאיתנו"

תנועת הצופים לבנים בארצות הברית, The Boy Scouts, הודיעה אתמול (שלישי) כי תמשיך במדיניותה האוסרת על הומוסקסואלים להצטרף לתנועה, בין אם כחניכים ובין אם כמדריכים – בטענה שהדבר נועד לאפשר למשפחותיהם של החברים בתנועה לטפל בנושאי מיניות באופן פרטי.

ההודעה היא תוצאה של שנתיים בהן בדקה ועדה מיוחדת מטעם הצופים את כשרות המדיניות, בעקבות הסערה שהיא עוררה בקרב הציבור האמריקאי. לדברי הנהלת התנועה, הוועדה שמונתה בשנת 2010 כללה מתנדבים וגורמים מקצועיים ש"שיקפו קשת רחבה של דעות ונקודות השקפה", אולם הרכב הוועדה המדויק לא פורט.

"הרוב המכריע של ההורים לחניכים בתנועה מרוצה מהאפשרות לדון בנטייה חד-מינית בתוך המשפחה, בעזרת הכוונה רוחנית, בזמן הנכון ובאווירה הנכונה", אמר בוב מזוקה, מנהל הצופים לבנים בארה"ב. עם זאת, ציין מזוקה כי "בעוד רוב החברים בתנועה מסכימים עם המדיניות, אנו מודעים לכך שאף מדיניות לא תתאים לכל ההשקפות השונות בצופים ובחברה".

חניכים בתנועת הצופים בארצות הברית (boy scouts). סטיב ייסטר, AP
הדבר המאכזב ביותר בהודעת התנועה הוא החשאיות באשר לכיצד התקבלה"/AP, סטיב ייסטר

בשנת 2000 הכריע בית המשפט העליון בארצות הברית כי תנועת הצופים לבנים במדינה רשאית לא לקבל לשורותיה חברים הומוסקסואלים שאורח חייהם נוגד את ערכיה. ההכרעה הובילה לפתיחת קמפיין נרחב, אותו הוביל בין היתר זאק וואלס, חבר בתנועה ובן לשתי אמהות לסביות, וג'ניפר טירל – אם לסבית לחניך בצופים במדינת אוהיו, שהודחה מתפקידים שלקחה על עצמה בשל נטייתה המינית.

"מעל לכל, הדבר המאכזב ביותר בהודעת התנועה הוא החשאיות באשר לכיצד התקבלה", אמרה טירר. בעצומה שהגישה טירר להנהלת התנועה, נכתב כי "ועדה סודית של 11 בני אדם לא יכולה להתעלם ממאות אלפי אנשים ברחבי המדינה שרוצים שהחרם על חניכים ומדריכים הומוסקסואלים יוסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully