וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הממשלה אישרה הצעת חוק לנישואים חד מיניים

הפרלמנט צפוי להצביע בינואר על ההצעה, שתאפשר גם אימוץ לזוגות מאותו מין. הנשיא הולנד: "התקדמות עבור החברה כולה". באופוזיציה זועמים: "לא רוצים מדינה של הומואים"

ממשלת צרפת אישרה היום (רביעי) הצעת חוק המתירה נישואים חד מיניים בשטחה, וכן אימוץ ילדים על ידי זוגות מאותו מין. בהמשך תעבור ההצעה להצבעת הפרלמנט הצרפתי, שצפויה להיערך בחודש ינואר הקרוב. מדובר ביוזמה פורצת דרך מצד הנשיא פרנסואה הולנד, אשר כינה אותה "התקדמות משמעותית לא רק עבור הפרט, אלא עבור החברה כולה".

כיום מאפשרת צרפת "איחוד אזרחי" של זוגות בני אותו מין, אולם החוק החדש צפוי להעניק להם זכויות נוספות. בממשלה ישנם אף שמקדמים לצד ההצעה מתן סיוע כספי מיוחד לזוגות חד מיניים המעוניינים בהפריה מלאכותית. עם זאת, הצעת החוק גררה התנגדות נרחבת מצד הכנסייה במדינה ומצד גורמים שמרניים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוג צעירות מתנשקות במהלך הפגנה נגד הצעת החוק שנערכה במרסיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי דיווח רשת BBC, למעלה מ-1,000 ראשי עיר בצרפת כבר חתמו על עצומה הקוראת לביטול ההצעה, ועשרות הפגנות נגד ההצעה נערכו ברחבי המדינה. "אתם רוצים מדינה של הומואים? בעוד עשר שנים לא יישאר כאן אף אחד, זה טיפשי", אמר היום לתחנת רדיו צרפתית סרז' דאסול, חבר סנאט מטעם מפלגת הימין-מרכז במדינה. "תסתכלו על ההיסטוריה, תראו את יוון העתיקה – זו (הומוסקסואליות) אחת הסיבות שהיא קרסה. זהו סופה של המשפחה".

מוקדם יותר הבוקר אושרו במדינות מרילנד ומיין שבארצות הברית צעדי חקיקה ראשוניים לקראת התרת נישואים חד מיניים בשטחן. הצעד אושר בעקבות משאל עם שנערך במקביל לבחירות לנשיאות ארצות הברית, שבהן זכה הנשיא ברק אובמה.

הפגנה נגד נישואים חד מיניים בפריז, אוקטובר 2012. AP
"אב אחד. אם אחת. אל תשקרו לילדכם". הפגנה נגד נישואים חד מיניים בפריז, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully