וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה בארה"ב: זוג הומוסקסואלי ראשון נישא במיין

30.12.2012 / 5:37

המונים התאספו מחוץ לאולם העירייה בעיר פורטלנד והריעו לזוגות החד מיניים שניצלו את התיקון החדש לחוק, שאושר במשאל עם בחודש שעבר וכעת נכנס לתוקף. "סוף כל סוף, שיוויון"

מהפכת הנישואים החד מיניים בארצות הברית נמשכת: זוגות בני אותו מין הציפו אתמול (שבת) את בתי העירייה במדינת מיין, בה נכנס אתמול לתוקף התיקון החדש לחוק – שאושר במשאל עם שנערך בחודש שעבר, לצד הבחירות לנשיאות ארצות הברית. סטיבן ברידג'ס בן ה-42 ומייקל סנל בן ה-52 היו לזוג הראשון שנישא בעיר הגדולה במדינה, פורטלנד, מיד לאחר השעה חצות.

"סוף כל סוף זכינו לשוויון ואנחנו מאושרים לחיות במיין", אמר ברידג'ס לאחר החתונה באולם העירייה. במהלך טקס הנישואים הקצר הוכרזו השניים כזוג נשוי והתנשקו, במעמד בנותיו הנרגשות של סנל מנישואיו הקודמים לאישה. לאחר טקס הנישואים ומילוי הטפסים הנדרשים, יצא הזוג מהאולם לקול תרועות הזוגות הבאים שהמתינו בתור – וכ-250 בני אדם שהמתינו מחוץ לעירייה.

הרכב מוזיקלי ניגן מחוץ לבניין את השיר “all you need is love” של להקת הביטלס. כמו כן, רבים בקהל נשאו שלטים עם כתובות כגון "השחר החדש של ארצות הברית מתחיל במיין" ו-"אהבו זה את זה". כל זוגות הנשואים הטריים קיבלו עוגות חתונה קטנות עם צאתם מהאולם.

זוג ההומוסקסואלים הראשון שנישא בפורטלנד, מיין, דצמבר 2012. רויטרס
"אנחנו מאושרים לחיות במיין". סטיבן ברידג'ס ומייקל סנל עושים היסטוריה/רויטרס

"אנחנו ביחד כבר 30 שנה ומעולם לא חשבנו שהמדינה שלנו תאפשר לזוגות חד מיניים להינשא", אמרה רוברטה באט בת ה-71, סוחרת עתיקות שהמתינה מחוץ לאולם עם בת זוגה מרי. "אנחנו אסירות תודה לתושבי מיין, אני מקווה ששאר ארצות הברית תבחר באותה דרך בה בחרה המדינה שלנו".

עם זאת, מחוץ למבנה המתינו גם כאלה שלא השתתפו בשמחה. "אני כאן כדי לדבר בשמו של האל ולהזהיר כי עלינו לכפר על חטאינו", אמר אדם שהציג את עצמו כמטיף מקומי, "עליהם לחזור בתשובה. גם אם האדם מאשר חוק מסוים, זה לא אומר שאלוהים מאשר אותו".

לצד מיין, במשאל העם שנערך בנובמבר אושר תיקון לחוק הנישואין גם במדינות וושינגטון ומרילנד. התיקון לחוק נכנס לתוקף בוושינגטון לפני כשלושה שבועות, בעוד במרילנד הוא צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר – כך שעבור רבים, חגיגות השנה החדשה במדינה צפויות להיות כפולות. כיום, תשע מתוך המדינות בארצות הברית מאפשרות נישואים חד מיניים בשטחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully