וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: זוג לסבי ראשון נישא במדינת וושינגטון

9.12.2012 / 13:02

שרה ואמילי קופר החליפו נדרים בחתונת חצות בסיאטל והיו לזוג הראשון שנישא במסגרת ההיתר לנישואים חד מיניים במדינה. "השופטת שהשיאה אותן לא רצתה לחכות עד הבוקר"

זוג לסביות ראשון נישא הלילה (ראשון) במדינת וושינגטון, עם כניסתו לתוקף של ההיתר לנישואים חד מיניים. הנשואות הטריות הן שרה ואמילי קופר, בנות זוג זה למעלה מעשר שנים. החתונה ההיסטורית הייתה הראשונה מבין מאות חתונות נוספות שצפויות להתקיים היום במדינה. בסיאטל, נערכה העירייה להשיא במהלך הבוקר כמות שיא של 140 זוגות שיבקשו לחגוג את הזכויות החדשות שניתנו להם.

שרה ואמילי היו הזוג הראשון מבין 12 זוגות שנישאו בחתונת חצות חגיגית באולם בית משפט בסיאטל. פקיד ההוצאה לפועל של השופטת מרי יו, שהשיאה את הזוגות, סיפר כי השופטת החליטה לקחת חלק ב"מרתון" החתונות מאחר שחשה כי יש ליישם באופן מיידי את שוויון הזכויות של הקהילה הגאה – גם אם משמעות הדבר היא לערוך את החתונה בחצות במקום להמתין לבוקר. לדבריו, האולם קושט בפרחים לכבוד המאורע.

במשאל העם שנערך בנובמבר אישרה וושינגטון ברוב של 54%, לצד המדינות מיין ומרילנד, תיקון לחוק שיאפשר לזוגות בני אותו מין להינשא. עם כניסתו של החוק לתוקף ביום חמישי הגישו הזוגות בקשה לרישיון נישואים, ולאחר תקופת המתנה של שלושה ימים הנדרשת בחוק, נערכה היום החתונה הגאה הראשונה במדינה.

החתונה של שרה ואמילי קופר, הזוג החד מיני הראשון שהתחתן במדינת וושינגטון, דצמבר 2012. AP
הזוג הראשון מבין 12 זוגות שנישאו באולם/AP

בשבוע שעבר הודיע בית המשפט העליון בארה"ב כי ידון בשני תיקים הנוגעים לסוגיית הנישואים החד מיניים במדינה. ההחלטה התקבלה על רקע התמיכה הגוברת בשוויון זכויות לקהילה הגאה בארה"ב, כאשר על התומכים בתהליך נמנה בין היתר גם הנשיא ברק אובמה.

התיק הראשון בו ידון בית המשפט קשור באיסור על נישואים מסוג זה בקליפורניה, והשני על חוק פדרלי המונע זכויות שונות מזוגות חד מיניים. הדיון בתיקים ייערך בחודש מרץ הקרוב, והפסיקה בנושא צפויה להתקבל בחודש יוני. פסיקה מסוג זה עשויה להשפיע על כל המדינות, בין אם הוחלט להנהיג בהן נישואים חד מיניים ובין אם לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully