וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפיגוע בבורגס: "לא בטוח שחיזבאללה יוכר כארגון טרור"

הממונה על המאבק בטרור באיחוד האירופי אמר שגם אם הארגון יימצא אחראי לפיגוע בבולגריה, לא בטוח שיכלל ברשימה השחורה: "פיגוע לא מכניס אותך אוטומטית, יש גם שיקול פוליטי"

"ייתכן שחיזבאללה לא יוכנס לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, גם אם יתברר כי הוא עומד מאחורי הפיגוע בבורגס", כך אמר היום (שני) הממונה מטעם האיחוד האירופי על המאבק בארגוני טרור, ז'יל דה קרשוב, לפי דיווח באתר EUobserver, חקירת הפיגוע בבירה הבולגרית, שבו נהרגו חמישה תיירים ישראלים ונהג מקומי ביולי האחרון, צפויה להסתיים בחודש הבא. עם זאת, לדברי דה קרשוב, אשמתו האפשרית של חיזבאללה בפיגוע לא תכריח את כניסתו לרשימה השחורה של האיחוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בבורגס, יולי 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ראשית, אנחנו צריכים להחזיק בראיות חזקות לפיהן מדובר בזרוע הצבאית של חיזבאללה. זה התנאי ההכרחי, גם מבחינה משפטית", הסביר. "אבל גם אז, אתה צריך לשאול את עצמך: האם זה יהיה הדבר הנכון לעשות?", הוא אמר. גורמים אמריקניים וישראליים קראו לאיחוד האירופי להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור שלו, מהלך שימנע בין היתר שליחת תרומות לארגון מהמדינות החברות באיחוד.

"יש לקחת בחשבון גם היבטים פוליטיים"

"אין כניסה אוטומטית לרשימה בגין עמידה מאחורי פיגוע טרור", הבהיר דה קרשוב. לדבריו, בסיטואציה השברירית בלבנון, לא סביר כי זה יהיה "הדבר הנכון לעשות". "זו לא רק הדרישה החוקית שמשחקת תפקיד, יש לקחת בחשבון גם היבטים פוליטיים, הקשר ועיתוי", הוסיף. בעניין זה ציין כי אין קונצנזוס בקרב המדינות החברות באיחוד באשר לשאלה אם רישומו של חיזבאללה כארגון טרור הוא צעד חיוני.

העיתון "אל חיאת" שרואה אור בלונדון, ציטט השבוע מקור אירופי שחוזה כי החקירה תצביע על חיזבאללה כאשם בפיגוע. במשרד הפנים הבולגרי לא התייחסו לטענה. "עד לסיום החקירה, אנחנו לא יכולים לומר מי היה מעורב במקרה", נמסר ממשרד הפנים של בולגריה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully