וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בבולגריה: זיהינו את הסייען למחבל מבורגס

לפי דיווח במדינה, בידי המשטרה מידע מהימן על זהותו של חשוד בסיוע למחבל, שהתאבד באוטובוס התיירים מישראל בשדה התעופה בבורגס בחודש יולי האחרון. זהותו לא פורסמה

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

משטרת בולגריה טוענת כי הצליחה לאמת את זהותו של אחד הסייענים שלכאורה פעלו עם המחבל בבורגס, שביצע את הפיגוע בנמל התעופה בעיר, ב-18 ביולי 2012.

לפי דיווח שפורסם היום (חמישי) בסוכנות ידיעות בולגרית, המשטרה המקומית מנהלת מצוד אחר אדם החשוד שפעל כסייען. זהותו לא פורסמה, ולא דווח כיצד הוא סייע למחבל שנודע תחת כמה שמות בדויים, בהם ז'אק פליפה מרטין.

דיווח: אדם זיהה את החשוד בסיוע למחבל בבורגס. רויטרס
קלסתרון שפורסם בקיץ של אחד החשודים בסיוע למחבל/רויטרס

בעבר דווח כי המחבל פעל עם סייען נוסף, שזוהה כראלף וויליאם ריקו. לדברי קצין ממשטרת בולגריה, שצוטט בדיווח שפורסם היום, שני החשודים כסייענים - כמו גם המחבל עצמו - השתמשו ברישיונות נהיגה מזויפים של מדינת מישיגן.

בסוף חודש אוגוסט דווח כי תושב בולגריה זיהה אדם החשוד כסייען למחבל. ערוץ טלוויזיה מקומי דיווח כי האדם זיהה את האיש, שהדמיה ממוחשבת של פרצופו פורסמה שבוע קודם לכן על ידי משרד הפנים הבולגרי. לא ברור אם הפרסום החדש קשור לדיווח הזה. ככל הידוע, לא בוצעו עדיין מעצרים בחקירה הפיגוע, שגבה את חייהם של חמישה תיירים מישראל ונהג אוטובוס מקומי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

מייד לאחר הפיגוע, האשימה ישראל את אירן וחיזבאללה בביצועו. כחודש לאחר מכן סיפר גורם ממשלתי בכיר בישראל ל"ניו יורק טיימס" כי המודיעין הישראלי איתר ראיות למספר גדול של שיחות טלפון בין בורגס ללבנון בחודשיים שקדמו לפיגוע.

"אנחנו מכירים את המקורות בלבנון", אמר הגורם הבכיר, אך ציין כי זהותם של אלה שקיימו את שיחות הטלפון בצד הבולגרי אינה ידועה. מנגד, גורם ביטחוני בכיר בגרמניה טען כי הם נותרו "סקפטיים שמדובר בחיזבאללה עצמה כארגון, ולא, למשל, אירן שעושה שימוש באנשים עם קשרים כלשהם לחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully