וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע הקשה ביותר מבורגס שוחרר: "יביא אור לבית"

דניאל פחימה, שנפצע אנושות בפיגוע בבולגריה שגבה את חייהם של שני חבריו ושל ארבעה נוספים, השתחרר היום לאחר חצי שנה של טיפולים ושיקום. אביו: "נתנו לו 20% סיכוי לחיות"

התופת מאחוריו: לפני כחצי שנה הובא דניאל פחימה, בן 26מעכו, למחלקת הכוויות בשיבא כשהוא נאבק על חייו, לאחר שנפצע באורח אנוש בפיגוע הקטלני בבורגס, בולגריה, שבו נהרגו חמישה ישראלים ונהג אוטובוס מקומי. הבוקר (חמישי), לאחר חודשיים וחצי במחלקה, ועוד שלושה חודשים וחצי בבית החולים השיקומי, השתחרר פחימה כשהוא הולך על רגליו. שניים מחבריו הטובים של דניאל, מאור הרוש וליאור פרייס, שיצאו איתו לנופש בבולגריה, נהרגו בפיגוע הטרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפרדו במילים חמות. דניאל וד"ר חייק/מערכת וואלה!, צילום מסך

דניאל ואביו, מקסים, הגיעו הבוקר ליחידת הכוויות וביקשו להיפרד ולהודות שוב באופן אישי לצוות שהציל את חייו. מוקדם יותר שוחרר דניאל באופן רשמי מבית החולים השיקומי, והוא אמור לחזור בעתיד לבית החולים לסדרת בדיקות וטיפולים נוספים.

מקסים נשמע מאושר ונרגש במיוחד. לדבריו, "נתנו לדניאל 20% סיכוי לחיות, והיום הוא עומד על הרגליים וחוזר בשמחה הביתה. הוא יביא עמו המון אור הביתה ואנו אסירי תודה על כל מה שעשו פה עבורו. ראינו בבית החולים אנשים שנתנו את כל הנשמה והידע המקצועי כדי שבאמת נוכל להגיע ליום המאושר הזה. מלאכים זו מילה קטנה להגדרה של החבר'ה הנפלאים פה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בבורגס, יולי 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל יחידת הכוויות, ד"ר יוסי חייק, נפרד מדניאל במילים חמות: "זה סיפוק עצום לראות אותך במצב הזה. אלה הרגעים שבשבילם כדאי להתאמץ, לא לוותר, להשקיע ולהתמיד. העובדה שידענו לשלב טכנולוגיה ברמה גבוהה עם חום ואנושיות של הצוות, הניבה את התוצאה המקווה – ואתה פה איתנו מהלך על רגלייך. אני שמח שאתה חוזר לקהילה במצב בו אתה יכול לתפקד".

קבלת פנים חגיגית קידמה את דניאל בבית הוריו בעכו. חבריו חיכו לו בפתח הבית כשהם אוחזים בשלטים שעליהם נכתב "ברוך הבא", וכן בבלונים צבעוניים. דניאל ציין כי זו לא הפעם הראשונה שביקר בבית מאז שנפגע, וכי בחודש האחרון הקפיד להגיע מדי שבת. הוא חש עייפות וביקש לנוח.

יושב ראש הכנסת ראובן רובי ריבלין מבקר את דניאל פחימה שנפצע קשה בפיגוע בבורגאס, יולי 2012. נמרוד סונדרס
יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, מבקר את דניאל בבית החולים, יולי 2012/נמרוד סונדרס

"הבית שלנו כעת בשיפוצים כדי להתאימו לדניאל. קשה לו ללכת כיוון שבפיגוע נפגעו כל שרירי גופו", סיפר אביו, והוסיף כי חלומו של בנו הוא לחזור ולהיות די ג'יי, כפי שהיה עד ליום פציעתו. כמו כן דניאל עדיין מבקש לחזק את ידיו ואת גופו. בנוסף סיפר האב כי בנו מאושר לשוב הביתה, ובד בבד גם עצוב על כך ששני חבריו שהיו עמו באותו טיול נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully