וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בנאום ליום השואה העולמי: "נילחם בכל רודן"

הנשיא האמריקני הבהיר בדבריו כי הוא מחויב למאבק בשנאה וברדיפה. "ארצות הברית והקהילה הבינלאומית נחושות לעמוד בדרכו של כל דיקטטור שמבצע פשעים נגד האנושות", אמר

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום (ראשון) בהצהרה לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, כי רוח ההתנגדות לנאצים "צריכה להוות השראה" גם היום. "בעוד שהיום הזה הוא זמן להתאבלות ולחשבון נפש, זה גם זמן לפעולה", אמר.

בשנת 2005 הכריז האו"ם על ה-27 בינואר, יום שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, בתור יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. "ביום זה אנחנו נזכרים באומץ הלב, ברוח ובנחישות של אלה שהתנגדו בעוז לנאצים – ואשר הדגימו את האנושות במיטבה", אמר הנשיא האמריקני בהודעה שפורסמה מטעמו. "כמו אותם אנשים אמיצים, גם עלינו להתחייב למאבק בשנאה וברדיפה על כל צורותיהן". "ארצות הברית, יחד עם הקהילה הבינלאומית, נחושה לעמוד בדרכו של כל רודן או דיקטטור שמבצע פשעים נגד האנושות ולהישאר נאמנה לעיקרון של 'לעולם לא עוד'", אמר אובמה.

ירידה מדאיגה במספר הצעירים הבוחרים להתמחות בלימודי שואה

חקר השואה בישראל נמצא בסכנה, כך התריע היום ראש התכנית ללימודי שואה לתואר שני באוניברסיטת חיפה, פרופ' אריה כוכבי, בשיחה עם וואלה! חדשות לרגל יום השואה הבינלאומי. "לצערי יש משבר בנושא לימודי השואה באוניברסיטאות בישראל". לדברי כוכבי, "יש ירידה מדאיגה מאוד במספר הצעירים הישראלים שבוחרים להתמחות בלימודי שואה ולפתח קריירה אקדמית בתחום". לטענתו הדבר נובע משתי סיבות מרכזיות: האחת היא שהלימודים בתחום השואה מחייבים לימודי שפות, ובכלל זה שפות של המדינות שבהן התרחשה השואה, כמו יידיש, רומנית רוסית.

בעיה נוספת שכוכבי מציין היא התעסוקה בתחום לאחר הלימודים. לדבריו, "אנחנו מנסים לפתוח אופציות נוספות לסטודנטים שלנו כמו עבודה במוזיאונים, הדרכת מסעות, כתיבת תכניות לימוד, הדרכת מורים בארץ ובעולם שעוסקים בנושא השואה ועוד. כלומר, יש מגוון של מקצועות שאפשר לעסוק בהם, אבל אנחנו עדיין במשבר מאוד חמור בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully