וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מהבריטים לא שמעו על אושוויץ

3.12.2004 / 11:01

סקר שהוזמן ע"י הבי.בי.סי חושף כי 45% לא יודעים דבר על מחנה ההשמדה שבפולין. הסקר נערך לקראת שידור סדרה חדשה, בה רואיינו נאצים לשעבר, שלא הביעו חרטה על מעשיהם

כמעט מחצית מאוכלוסיית המבוגרים בבריטניה מעולם לא שמעו על מחנה אושוויץ שבפולין. כך עולה מסקר שנערך לציון 60 שנה לשחרור מחנה המוות. הסקר הוזמן על ידי רשת הבי.בי.סי לקראת השקת הסדרה "אושוויץ: הנאצים והפתרון הסופי". הסדרה, בה הושקעו 3 מיליון לירות שטרלינג, מביאה עדויות של קרוב ל-100 ניצולים, וכן עדויות של חברי אס.אס לשעבר.

מעל מיליון בני אדם מתו במחנה במהלך מלחמת העולם השניה. אך 45% מ-4,000 הנשאלים בסקר ענו כי מעולם לא שמעו על המקום. ב"דיילי טלגרף" דווח, כי חוסר הידיעה בקרב נשים ובני פחות מ-35 עלה ל-60%. מפיק הסדרה, לורנס ריס, אמר לגבי תוצאות הסקר כי הוא המום מהתוצאות, המצביעות על בורות הציבור. "מחנה אושוויץ היה אתר ההשמדה ההמוני ביותר בהיסטוריה, ועדיין אין למילה הזאת משמעות עבור אנשים רבים".

ריס סיפר כי היה קשה לשכנע נאצים לשעבר להתראיין לסדרה. לדבריו, הם לא הביעו חרטה על מעשיהם. "אף אחד מהנאצים לשעבר שראיינו לא אמר שהוא מצטער", אמר ריס והוסיף: "ציפינו שיגידו 'רק ביצעתי פקודות', אך הם אמרו שעשו את מה שחשבו כנכון לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully