וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בבוכנוואלד: לעולם לא נשכח את השואה

נשיא ארה"ב ביקר במחנה הריכוז בגרמניה והצהיר: "המקום הזה הוא עדות נגד השקרים של מכחישי השואה". מוקדם יותר הוא קרא לאחמדינג'ד לבקר במקום

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

אחרי שכבש את לבם של מיליוני מוסלמים, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביקר אחר הצהריים (שישי) במחנה הריכוז בוכנוואלד שבגרמניה. בתום הביקור, אליו נלוותה גם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמר אובמה: "עד היום יש אנשים המכחישים את השואה. מקום זה הוא עדות נגד השקרים האלה. הוא תזכורת תמידית למה שהיה. המקום הזה מזכיר לנו שעלינו להיות ערניים תמיד ולא להתעודד מכך שסבלם של אחרים אינו שלנו".

"לא אשכח את מה שראיתי כאן היום", הצהיר הנשיא. "שמעתי על המקום הזה מאז שהייתי ילד, מדודה של אמי. הוא היה בין החיילים האמריקאים הראשונים שהגיעו לבוכנוואלד. הוא חזר מאירופה בהלם ובמשך חודשים התבודד עם הזיכרונות שלא הרפו ממנו. היום, כשראיתי את המקום הזה, אני מבין אותו. אני מבין איך הוא נכנס להלם".

אובמה הוסיף, כי ניצולי המחנה "לא יכלו לדעת על מדינת ישראל, שקמה מתוך התופת על הקשרים החזקים שלה עם ארצות הברית. עכשיו זה תלוי בנו - החיים - לוודא שאלה שנספו כאן לא אבדו לשווא. עלינו לוודא שהעולם ימשיך לדעת מה היה פה. לכן צריך תמיד להיות זהירים ולעמוד על המשמר".

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה בתום הביקור עם הנשיא אובמה, כי "הנשיא האמריקאי ואני עמדנו בפני האנדרטה, ולידה מרגישים חום של 37 מעלות. זו הטמפרטורה של בן אדם כשהוא חי, אבל כאן היה מקום המוות. חרדה, פלצות. אין מלים לתאר מה שאירע כאן לכל כך אנשים בשנות הטרור הנאצי. אני משתחווה בפני הקורבנות. זה נותן השראה לעשות הכל כדי שדבר כזה לא יקרה שוב לעולם".

לפני הביקור בבוכנוואלד הצהיר אובמה כי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד צריך לבקר שם. זאת בעקבות דברי אחמדינג'ד השבוע, לפיהם השואה היא "הונאה גדולה". "אין לי סבלנות לאנשים שמכחישים את ההיסטוריה", אמר אובמה בראיון לרשת הטלוויזיה NBC לפני ביקורו במחנה. "ההיסטוריה של שואה אינה עניין לספקולציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully