וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אמו של הנשיא אסד נמלטה לאיחוד האמירויות

גולים סורים טוענים כי אניסה מחלוף, אלמנתו של חאפז אסד, עזבה את דמשק לפני עשרה ימים - ושוהה בדובאי לצד בתה בושרא, שהעבירה לשם את ילדיה כבר לפני כמה חודשים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אמו של נשיא סוריה בשאר אסד עזבה את דמשק ונמלטה לדובאי, כדי לשהות שם לצד בתה, בושרא אסד - כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הדיווח, המובא מפי גולים סורים באיחוד האמירויות הערביות, אניסה מחלוף, אלמנתו בת ה-78 של הנשיא חאפז אסד, שוהה בדובאי זה עשרה ימים.

במהלך 2012, עם ההסלמה במלחמת האזרחים הסורית, צורפה אניסה מחלוף, יחד עם בושרא אסד ואסמא אסד, רעייתו של הנשיא בשאר אסד, לרשימת העיצומים של האיחוד האירופי. כל נכסיה בתחומי האיחוד הוקפאו, ונאסר עליה להיכנס למדינות החברות בו.

תצלום ארכיון של משפחת אסד. רויטרס
בושרא אסד, עומדת מימין, ואניסה מחלוף, יושבת. עומד, שני משמאל: בשאר אסד/רויטרס

בסוף חודש ספטמבר 2012 דווח כי בושרא אסד עזבה את סוריה והגיעה לדובאי יחד עם חמשת ילדיה. גורם סורי בכיר טען בשעתו כי אסד לא ערקה מהמשטר, אלא עזבה לאיחוד האמירויות כדי שילדיה ללמוד בשלום בבית הספר. השלטונות באיחוד האמירויות לא אישרו רשמית שבושרא אסד נמצאת בשטחם, אולם עדי ראייה מסרו לעיתון כי היא נצפתה במרכז מסחרי בדובאי. בעבר התגוררה בושרא אסד באמירויות למשך שנה ביחד עם ילדיה ובעלה - הגנרל אסף שווכת, שחוסל בדמשק בפיגוע בחודש יולי יחד עם שר ההגנה וכמה בכירים נוספים.

בראיון לפני חודשיים, אמר אסד כי לעולם לא יעזוב את סוריה. "איני בובה", אמר הנשיא הסורי בשיחה עם ערוץ רוסי בשפה האנגלית, "לא נוצרתי על ידי המערב כדי לעזוב למערב. אני סורי, נולדתי בסוריה ועליי לחיות בסוריה וגם למות בה", אמר. ואולם, לפני שבוע דיווח עיתון בסעודיה כי אסד עבר להתגורר על ספינת קרב בים התיכון יחד עם כמה מבני משפחתו ומקרוביו, אחרי שאיבד אמון באבטחה הניתנת לו בדמשק. הדיווח התפרסם בעיתון "אל-ווטן" מבלי שזכה לאישור נוסף, ונכתב בו כי אסד מקבל אבטחה רוסית בלב ים, ושב מהספינה במסוק אל תוך סוריה רק כשעליו להתייצב לפגישות רשמיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully