וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: לא אעזוב את סוריה, אמות במקום בו נולדתי

השבוע אמר ראש ממשלת בריטניה כי "ניתן בהחלט לסדר מסדרון מילוט לנשיא הסורי". הבוקר השיב אסד: "איני בובה של המערב ולא נוצרתי על ידו - נגזר עלי לחיות בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא סוריה, בשאר אסד, אומר כי אין בכוונתו לעזוב את ארצו, וכי אם נגזר עליו למות, הרי שימות במקום שבו נולד. בכך, דחה הנשיא אסד את הצעתה של לונדון לפתרון מדיני למלחמת האזרחים הסורית, במסגרתו יתאפשר לו לעזוב בשלום את ארצו. את הדברים אמר הנשיא הסורי בראיון באנגלית שהעניק לערוץ הלוויין הרוסי RT. חלק מהראיון שודר הבוקר (חמישי) והראיון המלא ישודר מחר בצהריים.

"איני בובה", אמר אסד, "לא נוצרתי על ידי המערב כדי לעזוב למערב. אני סורי, נולדתי בסוריה. עליי לחיות בסוריה - ולמות בסוריה". אסד שב על אזהרתו מפני התערבות צבאית של מדינות המערב בסוריה, ואמר כי ארצו היא "המעוז האחרון של יציבות באזור". לדבריו, התערבות צבאית תגרום לאפקט דומינו, "שיהיו לו השלכות מהאוקיינוס האטלנטי עד האוקיינוס השקט".

קמרון: לא נציע לאסד להימלט לבריטניה, אבל לכל מקום אחר?

בימים האחרונים העלה מחדש ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הצעה לפיה אסד יוכל לעזוב בצורה שקטה את סוריה, כדי להביא לסיומה של המלחמה שגבתה את חייהם של כ-35 אלף בני אדם מאז חודש מרץ של השנה שעברה. קמרון, שביקר במזרח התיכון, אמר לרשת אל-ערביה כי "צריך לעשות כל שניתן, לחלוטין כל שניתן, כדי להוציא את האיש הזה מסוריה". כשהתבקש קמרון לפרט, אמר ראש הממשלה כי "בוודאי שלא נציע לאסד 'מסדרון' לבריטניה, אבל אם ברצונו לעזוב - הוא רשאי לעזוב. ניתן בהחלט לסדר את זה".

הערוץ שאליו התראיין אסד, ערוץ RT, משדר בלוויין ונקלט גם בישראל, ומנהליו נתמכים על ידי הקרמלין ולעתים משמשים שופר למדיניות הרוסית. עד לאחרונה שידר הערוץ תכנית אישית בהנחיית ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, במסגרתה נערך ריאיון עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully