וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוריה מאשרים: אחות של אסד ברחה מחשש לילדיה

ניר יהב

20.9.2012 / 9:18

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מאשר את הדיווח הקודם לפיו אחותו של נשיא סוריה נמצאת באיחוד האמירויות יחד עם חמשת ילדיה. גורם סורי טען שעזבה כדי שילדיה ילכו בשלום לבית הספר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

צפו בפגישת אסד עם שר החוץ האירני

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון אישר הבוקר (חמישי) את הדיווח מלפני מספר ימים ברשת "אל-ערביה", לפיו בושרא אסד, אחותו של נשיא סוריה בשאר אסד, עזבה עם ילדיה לאיחוד האמירויות. לפי העיתון, המסתמך על גורם המוגדר "מהימן", בושרא אסד נמצאת בדובאי או באבו דאבי יחד עם חמשת ילדיה. גורם סורי בכיר טען כי אחותו של אסד לא ערקה מהמשטר, אלא עזבה לאיחוד אמירויות רק כדי שילדיה יוכלו ללכת בשלום וללא דאגה לבית הספר.

השלטונות באיחוד האמירויות לא אישרו רשמית שבושרא נמצאת בשטחם, אולם עדי ראייה מסרו לעיתון כי היא נצפתה במרכז מסחרי ברחוב שייח' זאיד בדובאי. בעבר התגוררה בושרא אסד באמירויות למשך שנה ביחד עם ילדיה ובעלה, הגנרל אסף שאוכת שחוסל בדמשק לפני כחודשיים.

הדיווח המקורי לפני יומיים טען מפי מקור סורי כי אחותו של הנשיא הסורי נמלטה מהמדינה יחד עם ילדיה מספר שבועות לאחר שבעלה ומקורבו של הנשיא, אסף שווכת, חוסל בלב דמשק ב-18 ביולי השנה. "אל-ערביה" דיווחה עוד כי אתר אינטרנט אופוזיציוני סורי דיווח שאחותו של הנשיא שוהה כעת בדובאי שבמפרץ הפרסי, שם ילדיה כבר פוקדים את בית הספר.

המקור הסורי שהעביר את המידע סיפר עוד כי הרקע לעזיבתה של בושרה הוא "מחלוקות שהתעוררו" בתוך העדה השולטת בסוריה – העדה העלאווית. עוד ציין המקור, ששוחח עם הרשת בעילום שם, כי אחותו של הנשיא ברחה מהמדינה גם בשל חשש מפני גורמים בעדה שהואשמו על ידי בעלה בהרג אזרחים.

תצלום ארכיון של משפחת אסד. רויטרס
משפחת אסד, בושרא עומדת מימין/רויטרס

בעקבות חיסולו של בעלה שכיהן גם כסגן הרמטכ"ל הסורי ובעבר היה ראש המודיעין הסורי, גברה דאגתה של בושרה לביטחונה ולביטחון ילדיה, הוסיף המקור שציין עוד כי ייתכן וניסיונות של גורמים בעדה להדיח את אחיה מהשלטון עודדו את בושרה לעזוב את המדינה השרועה במלחמת אזרחים עקובה מדם מאז חודש מרץ אשתקד. המקור הוסיף כי "העדה כולה חוששת שבסופו של דבר היא תואשם בביצוע פשעים נגד אזרחים על ידי הנשיא בשאד אסד", מה שלדבריו גרם להקמת "חזית הקצינים העלאווית" שמשימתה לשמור על קשר עם המורדים במדינה ולסייע בהפלת המשטר.

ב-18 ביולי חוסל כאמור אסף שווכת בפיגוע שאירע בעת ישיבה של ראשי מערכת הביטחון הסורי בדמשק. יחד איתו נהרגו שני שרים נוספים החברים במועצה לניהול משברים שהקים אסד, בה היו חברים שישה בני אדם. לאחר הפיגוע דווח כי אחיו של בשאר, מאהר אסד, נפגע בפיצוץ והרופאים נאלצו לכרות את אחת מרגליו. המשטר הסורי הכחיש מכל וכל את הדיווחים שהיו לדבריו "חסרי בסיס וחלק מלוחמה פסיכולוגית" שמנהלת האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully