וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה באלג'יריה: עשרות עדיין נעדרים, "הפעולה נמשכת"

לפי הודעת אלג'יריה לצרפת, פעולת החילוץ של החטופים במתקן הגז טרם הושלמה ועד כה דווח על לפחות 30 בני ערובה ו-11 אנשי אל-קאעדה שנהרגו. קמרון: "מתקפה מתואמת היטב"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ראש ממשלת צרפת, ז'אן-מארק איירו, אמר היום (שישי) כי ממשלת אלג'יריה הודיעה לו שהמבצע לחילוץ בני הערובה במתקן הגז עדיין נמשך. ראש הממשלה סיפר כי הוא שוחח על כך עם עמיתו האלג'יראי, ונמצא בקשר עם מנהיגי מדינות נוספות המעורבות במשבר. הוא הוסיף כי יש לגנות את הריגתם של בני הערובה.

בכך אישר ראש ממשלת צרפת את דבריו מוקדם יותר של גורם בריטי לרשת CNN שטען כי הפעילות במקום נמשכת בכמה מוקדים. לפי מקור ביטחוני במדינה, לפחות 30 בני ערובה ו-11 אנשי אל-קאעדה נהרגו בפעולת החילוץ. בין ההרוגים - שמונה אלג'יראים ושבעה זרים, כולל שני בריטים, שני יפנים ואזרח צרפתי. עד כה דווח גם על 22 נעדרים. בין החטופים היו גם אזרחים אמריקנים.

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
אלג'יריה לא יידעה מראש על פעלת החילוץ/רויטרס

גם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, התייחס למשבר לאחר שביטל נאום שהיה אמור לשאת בהולנד על יחסי הממלכה עם האיחוד האירופי. בנאום בפרלמנט בלונדון אמר קמרון כי פחות מ-30 בריטים נמצאים בסכנה בשלב זה. הוא הבהיר כי המתקפה היתה נרחבת ומתואמת היטב, מלווה בתחמושת רבה וטען כי המשבר עדיין נמשך.

מוקדם יותר אמר קמרון כי בריטי אחד לפחות נהרג עד כה. "זה מאד מסוכן, לא ברור, מצב נזיל מאד, ואני חושב שאנחנו צריכים להכין את עצמנו לאפשרות שיהיו חדשות רעות".

בשיחת טלפון עם ראש ממשלת אלג'יריה, עבד אל-מלכ סלאל, הביע קמרון מחאה על שהממשלה באלג'יר לא יידעה מראש את בריטניה לפני שיצאה לניסיון מבצע החילוץ, חרף בקשה מפורשת בנושא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בביתו ברחוב דאונינג 10 בלונדון מתייחס לחטיפה בשדה הגז באלג'יריה. רויטרס
ביטל נאום משמעותי. קמרון היום/רויטרס

לראשונה מאז החל המשבר, התייחס שר ההגנה של ארה"ב, לאון פאנטה, לדרמה באלג'יריה ואמר כי כל מי שיתקוף את ארה"ב ואזרחיה ייתפס. "טרוריסטים צריכים לדעת שלא יהיה להם מסתור או מקלט, לא באלג'יריה, לא בצפון אפריקה, לא באף מקום", אמר בנאום בלונדון.

מנגד, קבוצת אל-קאעדה שהייתה אחראית לחטיפת עשרות העובדים שיחררה הודעה, שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות של מאוריטניה, בה הזהירה מפני פעולות דומות נוספות. הקבוצה, "מולת'מין", קראה לתושבי אלג'יריה "להתרחק ממתקנים הנשלטים על ידי חברות זרות, כי אנחנו נפגע בהם באופן המפתיע ביותר האפשרי".

מוקדם יותר עדכן שר הפנים של צרפת, מנואל ואלס, כי הרשויות במדינה יצרו קשר עם שניים מהחטופים הצרפתים שעזבו את מתקן הגז. השר אמר לרדיו TRL כי אין בידי המדינה מידע על שני חטופים צרפתים נוספים. "אם יש אכן עוד שני חטופים, אנחנו מקווים שנקבל עליהם מידע היום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully