וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ השבויים באלג'יריה: "עשרות נהרגו בהפצצה"

ניר יהב

17.1.2013 / 17:08

דיווחים סותרים מגיעים מהמבצע במתקן קידוח הגז. גורם ביטחוני באלג'יר אמר כי 34 מהשבויים נהרגו, ומוקדם יותר נמסר כי 25 נמלטו. השובים: "7 מהזרים חיים". צפו בשידור חי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, יותם בן-דוד
LIVE

(שידור חי מאולפן פראנס 24)

מסוקי חיל האוויר של אלג'יריה הפציצו בצהריים (חמישי) שיירה של החוטפים האיסלמיים, שלקחו בשבי עשרות בני אדם במתקן לקידוח גז במזרח המדינה. הדיווחים מהמקום סותרים, אך גורם ביטחוני באלג'יר מסר כי 34 מבני הערובה נהרגו בהפצצה, וכי 14 מהחוטפים נהרגו גם כן. סוכנות הידיעות של מאוריטניה דיווחה מפי אחד החוטפים כי שבעה מהשבויים הזרים נותרו בחיים. לפי הדיווח, מדובר בשלושה בלגים, שני אמריקנים, אזרח יפני ואזרח של בריטניה.

מוקדם יותר דווח כי כמה בני ערובה נוספים, זרים ומקומיים, הצליחו להימלט מאתר הקידוח, בו הוחזקו כ-150 בני ערובה, מרביתם עובדים מקומיים ומקצתם זרים, בהם אזרחים של צרפת, ארה"ב, בריטניה, אירלנד, נורבגיה ויפן. לפי הדיווחים האלה, 25 מהזרים הצליחו להימלט.

ערוץ טלוויזיה באלג'יריה ציטט את אחד החוטפים, שאמר כי הקבוצה ניסתה להעביר את בני הערובה למקום אחר. "חיל האוויר האלג'יראי תקף את המכוניות, והרג כמה בני ערובה וכמה חוטפים", מסר אותו דובר, שלא אמר כמה בני אדם נהרגו בהפצצה. גורמים אחרים הקשורים לקבוצת החוטפים טענו ברשת אל-ג'זירה כי צלפים מצבא אלג'יריה ירו לעברם, ופצעו שני בני-ערובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
העולם מזועזע מהחטיפה באלג'יריה: "שום תירוץ לטרור". רויטרס
אתר הקידוח בו מוחזקים בני הערובה/רויטרס

החוטפים איימו להרוג את בני הערובה אם צבא אלג'יריה לא יפסיק את המצור סביבם. אחד החוטפים שוחח הבוקר עם סוכנות הידיעות במאוריטניה ואמר: "צבא אלג'יריה מכתר אותנו ויורה לעברנו בניסיון לפרוץ למקום ולשחרר את בני הערובה. בכוונתנו להרוג את כל בני הערובה אם צבא אלג'יריה ינסה לפרוץ למקום". עוד נמסר כי 40 מהחטופים המקומיים כבר שוחררו, מרביתם נשים העובדות כמתורגמניות. ערוץ הטלוויזיה הצרפתי "פראנס 24" דיווח לפנות בוקר כי השובים הכריחו חלק מהשבויים בשדה הגז ללבוש עליהם חגורות נפץ.

בריטניה הודיעה כי החליטה "להמשיך לפעול דרך צינורות הממשל האלג'יראי להביא סוף למשבר בני הערובה" – כך מסר דוברו של ראש הממשלה הבריטי, דיוויד קמרון. הדובר הוסיף כי קמרון הגיע להחלטה לאחר שיחה עם ראשי ממשלת יפן ונורבגיה, שגם אזרחיהן מוחזקים בשבי לצד אזרחים בריטים. "הם חלקו במידע שיש להם והסכימו לפנות לממשלת אלג'יריה לפתרון", אמר הדובר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הקידוח במזרח אלג'יריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במתקפה על האתר אתמול נהרג אזרח בריטי, אזרח צרפתי ואדם נוסף שזהותו לא אומתה. שישה אנשים נוספים נפצעו, בהם אזרח נורבגי, סקוטי ובריטי וכן איש אבטחה מקומי ושני שוטרים. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, גינה את המתקפה והטיל ספק בדיווחים לפיהם היא נפתחה בשל המתקפה הצרפתית על יעדים בצפון מאלי: "זהו תירוץ נוח, אך לרוב למבצע מורכב שכזה נדרשת היערכות רבה". בביקור באוסטרליה אמר הייג כי "בין אם הטרוריסטים נותנים תירוץ למעשה, איך לכך תירוץ. מדובר ברצח בדם קר של אנשים שהתעסקו בענייניהם". גם וושינגטון וצרפת מסרו כי בין השבויים גם אזרחיהם. "פארנס 24" דיווח כי בין השבויים גם אזרחים מלזים ופיליפינים.

אתמול כבשה קבוצה חמושה של כ-60 פעילי אל-קאעדה מצפון מאלי את שדה הגז המופעל בחלקו על ידי חברת BP הבריטית בדרום אלג'יריה. סוכנות הידיעות המאוריטנית ANI דיווחה כי "בריגדת רעולי הפנים" האחראית על התקיפה, מונהגת על ידי מוכתר בלמוכתר, מחבל שתום-עין ששמו נקשר בעשור האחרון במספר מקרי חטיפת זרים בצפון אפריקה. בלמוכתר האלג'יראי הוא אחד מ"שרי המלחמה" הידועים ביותר בסהרה. בין היתר היה מעורב בלמוכתר בחטיפת 32 תיירים אירופאים בשנת 2003.

עידכון ראשון: 15:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully