וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באלג'יריה: "15 בני ערובה זרים נמלטו"

ניר יהב

17.1.2013 / 13:22

החוטפים מאיימים להרוג את כל בני הערובה אם צבא אלג'יריה ינסה לחלצם. מוקדם יותר דיווחו גורמים מקרב החוטפים כי צלפים מצבא אלג'יריה ירו לעברם ופצעו שני בני-ערובה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר שניסיון חילוץ השבויים כשל, ערוץ הטלוויזיה האלג'יראי א-נהאר דיווח בצהריים (חמישי) כי 15 מבין 41 בני ערובה הזרים נמלטו משבי אל קאעדה במתקן הגז באלג'יריה. גורמי ביטחון אלג'יראים אמרו כי החמושים שהשתלטו על המתקן ברביעי ולקחו 150 בני ערובה דרשו מעבר בטוח עם השבויים. עוד דווח כי 40 אזרחים אלג'יראים שוחררו, מרביתן נשים העובדות כמתורגמניות. ערוץ הטלוויזיה הצרפתי France 24 דיווח הלילה כי השובים הכריחו חלק מהשבויים בשדה הגז ללבוש עליהם חגורות נפץ. בדיווח אחר בסוכנות הידיעות של אלג'יריה נמסר כי כ-30 בני ערובה אלג'יראים ברחו משוביהם.

אחד מבני הערובה שצוטטו בדיווח טען כי החוטפים חמושים ואיימו לפוצץ את שדה הגז אם הצבא האלג'יראי ינסה לשחרר את בני הערובה. "הם תקפו שני אתרים באותו הזמן. הם נכנסו פנימה ובאור היום הם כינסו את כולם ביחד", אמר בן הערובה, בקטע היחיד ששודר בערוץ.

מוקדם יותר דיווחו גורמים מקרב החוטפים לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה כי צלפים מצבא אלג'יריה ירו לעברם ופצעו שני בני-ערובה. סוכנות הידיעות המאוריטנית דיווחה כי שני בני ערובה שנפצעו במהלך מתקפה של מסוקים אלג'יראים על מתקן הזג הטבעי היו אזרחים יפנים. החוטפים איימו להרוג את אחד מבני הערובה הבריטים אם הצבא האלג'יראי לא יפסיק את מתקפתו עליהם. אחד החוטפים שוחח הבוקר עם סוכנות הידיעות במאוריטניה ואמר: "צבא אלג'יריה מכתר אותנו ויורה לעברנו בניסיון לפרוץ למקום ולשחרר את בני הערובה. בכוונתנו להרוג את כל בני הערובה אם צבא אלג'יריה ינסה לפרוץ למקום".

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
כוחות צבא אלג'יריה מכתרים את המקום. האתר בו מוחזקים בני הערובה/רויטרס

בריטניה הודיעה כי החליטה "להמשיך לפעול דרך צינורות הממשל האלג'יראי להביא סוף למשבר בני הערובה" – כך מסר דוברו של ראש הממשלה הבריטי, דיוויד קמרון. הדובר הוסיף כי קמרון הגיע להחלטה לאחר שיחה עם ראשי ממשלת יפן ונורבגיה, שגם אזרחיהם מוחזקים בשבי לצד אזרחים בריטים. "הם חלקו במידע שיש להם והסכימו לפנות ממשלת אלג'יריה לפתרון", אמר הדובר.

הקבוצה, המכונה "בריגדת רעולי הפנים", כבשה אתמול אתר בשדה גז טבעי ולקחה את בני הערובה, בהם אמריקנים, בריטים, אירים, נורבגים ויפנים, בנקמה על התערבות צרפת במשבר במאלי. כוחות צבא אלג'יריה מכתרים כעת את האתר בו מוחזקים החטופים. המתקפה תורצה כנקמה בצרפת, ולאחר בדיקה ארוכה מסר הנשיא פרנסואה הולנד כי בין בני הערובה גם אזרחים צרפתיים.

במתקפה על האתר נהרג אזרח בריטי, אזרח צרפתי ואדם נוסף שזהותו לא אומתה. שישה אנשים נוספים נפצעו בהם אזרח נורבגי, סקוטי ובריטי וכן איש אבטחה אלג'יראי ושני שוטרים. שר החוץ הבריטי ויליאם הייג גינה את המתקפה והטיל ספק בדיווחים לפיהם היא נפתחה בשל המתקפה הצרפתית על יעדים בצפון מאלי שנכבש על ידי גורמים קיצוניים, בהם אל קאעדה: "זהו תירוץ נוח, אך לרוב למבצע מורכב שכזה נדרשת היערכות רבה". בביקור באוסטרליה אמר הייג כי "בין אם הטרוריסטים נותנים תירוץ למעשה, איך לכך תירוץ. מדובר ברצח בדם קר של אנשים שהתעסקו בענייניהם". גם וושינגטון וצרפת מסרו כי בין השבויים גם אזרחיהם. "פארנס 24" דיווח כי בין השבויים גם אזרחים מלזים ופיליפינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בשל הלחימה במאלי: חמושים חטפו זרים באלג'יריה. רויטרס
אין אינדיקציה שיש שבויים צרפתיים. כוחות צרפתיים במאלי/רויטרס

אתמול כבשה קבוצה חמושה של כ-60 פעילי אל-קאעדה מצפון מאלי את שדה הגז המופעל בחלקו על ידי חברת BP הבריטית בדרום אלג'יריה. סוכנות הידיעות המאוריטנית ANI דיווחה כי "בריגדת רעולי הפנים" האחראית על התקיפה, מונהגת על ידי מוכתר בלמוכתר, אשר שמו נקשר בעשור האחרון במספר מקרי חטיפת זרים בצפון אפריקה. בלמוכתר האלג'יראי הוא אחד מ"שרי המלחמה" הידועים ביותר בסהרה. בין היתר היה מעורב בלמוכתר בחטיפת 32 תיירים אירופאים בשנת 2003.

"קבוצת טרור חמושה היטב וברשותה שלושה רכבים, יצאה לפנות בוקר במתקפה על אתר הגז הטבעי הסמוך לאמנאס, כמאה קילומטרים מגבול אלג'יריה-לוב", אמר שר הפנים האלג'יראי, דאהו אולד קאבליה לסוכנות הידיעות APS. "הרשויות באלג'יריה לא יקבלו את דרישות הטרוריסטים ולא ינהלו עמם משא ומתן". לדבריו, "נראה כי החוטפים רוצים לצאת מהמחוז ומהמדינה עם בני הערובה, דבר שלא מקובל על הרשויות באלג'יריה". אתר הקידוח מופעל בחלקו על ידי חברת BP, חברת נפט נורבגית וחברה אלג'יראית. שדה הגז הטבעי מספק כ-9 מיליארד קוב של גז בשנה, כ-60 אלף חביות ביום, למעלה מעשירית מכלל הגז המופק במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully