וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נהדף ניסיון לחילוץ בני הערובה באלג'יריה

150 בני ערובה, בהם 41 ממדינות זרות, מוחזקים בידי חמושים הקשורים לאל-קאעדה בשדה גז. החמושים טענו כי מדובר בתגובה על המבצע הצרפתי נגד המורדים האיסלמים במאלי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, יותם בן-דוד

כוחות צבא אלג'יר ניסו הלילה (חמישי) לפרוץ לשדה הגז הטבעי בו מוחזקים כ-150 בני ערובה בידי חמושים הקשורים לאל -קאעדה - ונהדפו. כך דיווחה סוכנות הידיעות של מאוריטניה.

קבוצה חמושה של כ-60 פעילי אל-קאעדה מצפון מאלי תקפה וכבשה אתמול (רביעי) את שדה הגז המופעל בחלקו על ידי חברת BP הבריטית בדרום אלג'יריה. החמושים הרגו שלושה בני אדם וההערכות הן כי שבו 41 זרים ממספר מדינות. אף שזהות כל בני הערובה טרם התבררה, נודע כי במתחם מוחזקים 13 נורבגים ו-7 אמריקאים.

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
שדה הגז בו מוחזקים השבויים/רויטרס

סוכנות הידיעות המאוריטנית ANI דיווחה כי "בריגדת רעולי הפנים" האחראית על התקיפה, מונהגת על ידי מוכתר בלמוכתר, אשר שמו נקשר בעשור האחרון במספר מקרי חטיפת זרים בצפון אפריקה. בלמוכתר האלג'יראי הוא אחד משרי המלחמה הידועים ביותר בסהרה. בין היתר היה מעורב בלמוכתר בחטיפת 32 תיירים אירופאים בשנת 2003.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"קבוצת טרור חמושה היטב וברשותה שלושה רכבים, יצאה לפנות בוקר במתקפה על אתר הגז הטבעי הסמוך לאמנאס, כמאה קילומטרים מגבול אלג'יריה-לוב", אמר שר הפנים האלג'יראי, דאהו אולד קאבליה לסוכנות הידיעות APS. "הרשויות באלג'יריה לא יקבלו את דרישות הטרוריסטים ולא ינהלו עמם משא ומתן". לדבריו, "נראה כי החוטפים רוצים לצאת מהמחוז ומהמדינה עם בני הערובה, דבר שלא מקובל על הרשויות באלג'יריה". אתר הקידוח מופעל בחלקו על ידי חברת BP, חברת נפט נורבגית וחברה אלג'יראית. שדה הגז הטבעי מספק כ-9 מיליארד קוב של גז בשנה, כ-60 אלף חביות ביום, למעלה מעשירית מכלל הגז המופק במדינה.

כוחות של צבא צרפת במאלי, ינואר 2013. רויטרס
כוחות צבא צרפת במאלי/רויטרס

דוברת משרד החוץ האמריקני, ויקטוריה נולנד, אמרה לכתבים בווישינגטון כי "המידע הטוב ביותר שברשותנו קובע כי יש אזרחים אמריקנים בין בני הערובה". שר ההגנה, לאון פנטה אשר נמצא באיטליה אמר כי "ארצות הברית תנקוט בכל הצעדים הקיימים" לתגובה אפשרית לאירוע אותה כינה "מתקפת טרור".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully