וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייגל התנצל על אמירתו בגנות "הלובי היהודי"

שר ההגנה המיועד ערך בימים האחרונים סבב שיחות עם סנאטורים המתנגדים למינויו והתנצל על "בחירה אומללה של מלים". בשימוע, הרפובליקנים ינסו לחקור אותו גם על "מזג רוחו"

אחרי שכבר הבהיר זאת בפומבי, המועמד של אובמה לפנטגון מבהיר זאת באופן אישי. צ'אק הייגל, הסנאטור לשעבר המיועד להתמנות לתפקיד שר ההגנה של ארצות הברית, מנסה לרכך את ההתנגדות בסנאט לקראת ההצבעה על מינויו, והתנצל בימים האחרונים על כמה אמירות שהשמיע בעבר בגנות הגופים הפרו-ישראליים הפועלים בוושינגטון.

במכתב ששלח לסנאטורית הדמוקרטית מקליפורניה ברברה בוקסר, כתב הייגל כי הוא תומך לחלוטין בהטלת עיצומים חד-צדדיים על אירן, ואמר כי הוא מחשיב את חיזבאללה כארגון טרור המאיים על ישראל. הייגל גם כתב כי הייתה זו "בחירה אומללה ביותר של מלים" כשאמר ב-2006 שה"לובי היהודי מהלך אימים" על מחוקקים בוושינגטון, וכי כיום הוא מבין כיצד אפשר היה לפרש את המלים הללו כאנטי-ישראליות.

ברק אובמה לוחץ את ידו של צ'אק הייגל לאחר ההכרזה על מינויו, ינואר 2013. AP
הייגל, במרכז, עם הנשיא אובמה בטקס שבו הוכרז מינויו/AP

הסנאטורית בוקסר, שעד כה נמנעה מלהביע תמיכה במינויו של הייגל, פרסמה אמש (שני) הצהרה בה כתבה שהיא תומכת כעת במינוי. המכתב האישי ששלח הייגל לבוקסר, הנחשבת חברה זוטרה בסנאט, מצביע על נחישות בבית הלבן להבטיח את מרב הקולות למינוי, אפילו בקרב הדמוקרטים המהווים את הרוב בבית. זאת, נוכח היסוס שנשמע בקרב כמה מחברי הסנאט. לפי כמה פרשנויות, בסנאט חוששים מהקיצוצים בתקציב הביטחון שהייגל צפוי לתמוך בהם.

הייגל העביר את רוב סוף השבוע בשיחות טלפון לסאנטורים לקראת השימוע שייערך לו בשבועות הקרובים, בו יתוחקר לגבי עמדותיו השונות ולגבי תמיכתו בישראל. מבקריו של הסנאטור לשעבר מנברסקה, שהתראיינו בתכניות האירוח ביום ראשון, טענו כי הוא מתנגד להטלת עיצומים על אירן וכי הוא מוכן להסתפק ב"הכלת תכנית הגרעין שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה שהפיצו מתנגדיו של הייגל נגד מינויו. "לא בחירה אחראית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון רפובליקני התומך בזכויות הקהילה ההומו-לסבית תקף לאחרונה את הייגל על אמירה שהשמיע בגנות שגריר ארה"ב בלוקסמבורג, אותו כינה "הומו מוחצן מדי". הייגל התנצל על הדברים הללו ואף הביע תמיכה מלא בשירות של הומוסקסואלים בצבא, אך כעת נדמה שמתנגדיו מצאו חזית חדשה נגדו. רוב קורקר, סנאטור מטנסי, דרש שבשימוע שייערך בקרוב להייגל תועלה השאלה האם "מזג הרוח" של שר ההגנה המיועד הולם את התפקיד החשוב. "לדעתי, תעלה גם השאלה האם המזג הכללי שלו מתאים כדי לנהל מחלקה, סוכנות גדולה ואפילו ישות גדולה כמו הפנטגון", תהה קורקר. "כמה אנשי צוות שהגיעו אלינו רק עכשיו מדברים על הדרך שהוא נהג בהם", סיפר קורקר ברשת אי-בי-סי, אך סירב לפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully