וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאנסת מהודו: "שמעתי אותם אומרים - תפסו אותה!"

לפני מותה, נגבתה עדותה הקשה של הצעירה שנאנסה על ידי שישה גברים על אוטובוס בניו דלהי. "סגרו את האורות, לקחו אותי לאחורי האוטובוס, קרעו את הבגדים ואנסו אותי בתורות"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הסטודנטית לפיזיותרפיה, הידועה כיום בשם "בתה של הודו", שהותקפה על ידי שישה גברים בחודש דצמבר לאחר שעלתה לאוטובוס עם חבר, גוללה על ערש דווי כיצד נאנסה והוכתה - כך נחשף היום (שבת) בדיילי טלגרף. הצעירה סיפרה כי היא וחברה עלו על אוטובוס שכור לבן לאחר שצפתה עם חברה בסרט בקולנוע סמוך. "היו שישה או שבעה על האוטובוס והנחנו שהם נוסעים. מישהו סגר את האורות של האוטובוס ובא לקראתו של החבר שלי והתחיל להכות אותו. הם החזיקו לי את הידיים ולקחו אותי לחלק האחורי של האוטובוס. הם קרעו את הבגדים שלי ואנסו אותי בתורות. הם הכו אותי עם מוט ברזל ונשכו אותי בכל הגוף שלי בשיניהם".

משפטם של חמישה גברים המואשמים ברצח ובאונס סטודנטית הודית. בית המשפט המחוזי, ניו דלהי. 7 בינואר 2013. רויטרס
פתיחת משפטם של האנסים בהודו/רויטרס

בעדותה, סיפרה הצעירה כי האנסים "לקחו את כל החפצים, הטלפון הנייד שלי, הארנק, כרטיס אשראי, כרטיס חיוב, השעונים... שישה אנשים אנסו אותי בתורות, כמעט שעה, באוטובוס נוסע. נהג האוטובוס התחלף, כך שהוא גם יוכל לאנוס אותי". היא וחברה נאבקו בכל כוחם בתחילה, אבל זעקותיהם לא נשמעו והתוקפים חטפו את טלפונים הניידים שלהם. "שמעתי את האנשים האלה אומרים: 'תפסו אותם, תקרעו את בגדיהם, הכו אותם, קחו את התיק שלה". היא גם סיפרה כי הם דיברו בגסות.

"היינו כל הזמן בחושך. מהאופן שהם דיברו הבנתי שהם לא יודעים קרוא וכתוב", היא אמרה. "חצי מהזמן הייתי מחוסר הכרה, אבל כל פעם שהתעוררתי הבנתי שהם מכים אותי. החבר שלי ניסה להציל אותי, אבל האנשים האלה הכו אותו בכל פעם שהוא בא לקראתי. הם גם הכו אותו במוט ברזל בראשו". כשהיא והחבר שלה לא הראו סימני חיים, תוקפיהם פשטו את בגדיהם והשליכו אותם מהאוטובוס. "הם הפשיטו את כל הבגדים של החבר שלי, כי חשבו ששנינו מתים וזרקו אותנו מאוטובוס נוסע. שנינו היינו עירומים בצד הדרך, ורבים עוברים ושבים ראו אותנו והודיעו למשטרה", סיפרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"היו נחושים לבחור נוסעת לשכב עמה"

דו"ח המשטרה חושף כי ששת האנסים היו "נחושים לבחור נוסעת בכדי לשכב עמה ו'לעשות שמח'" – כך נחשף בעיתון הוול סטריט ג'ורנל. חמישה מהם מואשמים באונס, רצח, חטיפה ועברות נוספות. הנאשם השישי הוא קטין שברח מביתו ויישפט בבית משפט לנוער.

משפט האונס הקבוצתי נפתח - ההפגנות נמשכות. רויטרס
ההפגנות לאחר האונס/רויטרס

הפרטים החדשים שהתגלו בתחקיר העיתון חושפים את קור הרוח של הנאשמים אחרי האונס. אמו של אחד החשודים, ויני שארמה, סייע במכון כושר בן 20, שאלה אותו במהלך ארוחת הערב ביום האירוע היכן היה. "הסתובבתי", אמר שארמה והלך לישון. יומיים לאחר מכן נעצר. עורכי דינו הכחישו את מעורבותו באונס והרצח. נאשם אחר, אקשאי קומאר בן 24, היה מכונאי אוטובוסים ועבר רק לאחרונה לניו דלהי – כך סיפרה אשתו לוול סטריט ג'ורנל. גם עורך דינו של קומאר הכחיש כי מרשו היה מעורב באונס. בין הנאשמים גם שני אחים– בן 33 ובן 22, שניהם נהגים במקצועם.

שלושה מתוך חמשת הנאשמים מתנערים מאשמה. עורך דינו של הנאשם ראם סינג, סיפר כי מרשו הודה שהיה שיכור בליל האונס. סינג גר בקרבתו של שארמה, הסייע במכון הכושר, והוריהם עבדו יחד לפני 20 שנה. "כשעברנו לכאן חשבתי שזו תהיה הזדמנות להעניק חינוך טוב לילדי ולהבטיח שיגיעו להישגים", סיפרה אמו של שארמה.

בסביבות השעה תשע בערב אסף אוטובוס את קורבן האונס בת ה-23 ואת חברה, לאחר שסיימו לצפות בסרט בקניון סמוך. השישה הכו את הידיד ואנסו את הצעירה. השניים הותקפו במוט ברזל לפני שהושלכו עירומים בצד הכביש המהיר. בדו"ח המשטרתי נכלל גם וידוי של סינג, בו הוא מודה הם שטפו את האוטובוס, הסירו ראיות מהמושבים ושרפו את בגדיהם של המותקפים. כשנלקח סינג למעצר מכנסיו וסנדליו היו מוכתמים בדם.

האונס המזעזע עורר את חמתם של תושבי ניו דלהי בפרט והודו בכלל והביא להצתת מהומות אלימות ברחבי הבירה, במחאה על האלימות המינית במדינה ואזלת יד של המשטרה בטיפול באירועים. הצעירה, סטודנטית לפיזיותרפיה, שפונתה במצב קריטי לבית החולים לאחר האונס והוטסה להמשך טיפול בסינגפור מתה מפצעיה מספר שבועות לאחר האירוע.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully