וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תיקי אונס ייבדקו שוב עקב טעות בבדיקת DNA

הליקויים התגלו לאחר בחינת עבודתה של לבורנטית במשך 10 שנים, כשהתברר שהיא נכשלה בזיהוי ראיות ביולוגיות לאונס, שהתגלו מאוחר יותר. "נשים לא ידאגו בגלל התוקפים שלהן"

טעות אחת תמימה יכולה להיות קריטית, מסתבר. חוקר רפואי מניו יורק הורה על בדיקה חוזרת של 800 תיקי אונס, לאחר שהתגלו ליקויים בבדיקות DNA שנועדו לזהות אם אכן מדובר במקרי אונס. מדובר על בדיקות שנערכו בניו יורק בין השנים 2001 ל-2011, אז התברר כי לבורנטית שעורכת את בדיקות ה-DNA נכשלה בזיהוי 24 ראיות ביולוגיות לקיום אונס – ממצאים שהתגלו מאוחר יותר בבדיקה אקראית.

באחת מהבדיקות החוזרות נמצאו ראיות לאונס קטין לכאורה שאירע לפני כעשור בברוקלין, מה שהביא להגשת כתב אישום נגד החשוד. שתי בדיקות נוספות אישרו ראיות לאונס על ידי אדם אחד שהורשע ואדם נוסף שהיה בגדר חשוד.

דוברו של החוקר הרפואי אמר כי יתכן והלבורנטית, ששמה לא הותר לפרסום, שגתה, ואכן היא פוטרה עוד ב-2011 בטענה כי "עבודתה לא עמדה בסטנדרטים המצופים". במשרד התובע של מנהטן התייחסו בכובד ראש לעניין ונמסר כי "אנחנו לא יכולים להשאיר נשים לתהות אם התוקפים שלהן מסתובבים חופשיים, בלי לדעת שנעשה כאן צדק". כעת צוות של 48 לבורנטים עושים עיבוד ראשוני של ראיות כדי לקבוע אם חשודים באונס הותירו שרידי רוק, זרע או דם על גוף או בגד של מתלוננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully