וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הפלסטינים הקימו מאחז בלתי חוקי בשטחי E1, הסקרים מראים צמצום פער בין גוש הימין לשמאל, הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל ואלפים פקדו את החרמון. אלה הכותרות שעשו את השבת

פלסטינים הקימו מאחז בשטח E1: "זוהי אדמתנו"

כ-200 פלסטינים התכנסו אתמול (שישי) בבוקר בשטח E1 סמוך למעלה אדומים, שבו אושרה לאחרונה בנייה שעוררה ביקורת בקהילה הבינלאומית, והחלו להקים בו מאחז בלתי חוקי. הם קבעו כי שם המאחז הוא "באב אל-שמס" ("שער השמש"). הפעילים, שהביאו איתם ציוד לשהייה ממושכת, הקימו 25 אוהלי-קבע באזור ובכוונתם להרחיב את ההיאחזות הראשונית לכדי יישוב קבע. עם הקמת האוהלים, הכריזו הפלסטינים: "אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב אל-שמס, בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש, ללא שביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו והזכות לבנות עליה היא זכותנו".

הערב הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לכוחות הביטחון לפנות לאלתר את המאחז. נתניהו הורה לפרקליטות המדינה לפנות הערב לבג"ץ בבקשה לבטל את צו הביניים שהוציא אתמול לעיכוב פינוי הפעילים. בינתיים, עד להחלטת בג"ץ בתשובה לפניית המדינה, הורה נתניהו לכוחות הביטחון לסגור את דרכי הגישה למקום כדי למנוע התקהלויות, ואתמול הוכרז האזור כשטח צבאי סגור.

הפלסטינים: "צעיר נהרג מאש צה"ל בצפון רצועת עזה"

מקורות פלסטיניים דיווחו אמש כי צעיר פלסטיני נהרג ואחר נפצע באורח קשה כתוצאה מירי של חיילי צה"ל באזור מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. לפי המקורות, ההרוג הוא אנואר ממלוק בן 22. הפצוע הועבר להמשך טיפול בבית החולים. גורמים צבאיים מסרו כי קבוצה של פלסטינים התקרבה לגדר בצפון רצועת עזה וכוח צה"ל שהוקפץ למקום פתח בירי הרתעתי, ומשלא נענו, פתח בירי לעבר רגליהם.

מצה"ל נמסר כי "בשעות אחר הצהריים הגיעו עשרות פלסטינים לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, ולאחר מספר פעמים שביקשו מהם לעזוב את המקום, ביצע צה"ל ירי באוויר, אך לאחר שאחד מהמפגינים חיבל בגדר, ירה כוח לעבר רגלו וזיהה פגיעה".

סקר: הפער בין הימין למרכז-שמאל ממשיך להצטמצם

פחות משבועיים לבחירות ונראה כי הפער בין הגושים ממשיך להצטמצם: סקר "מנו גבע" שפורסם אתמול בערוץ הראשון מעלה כי גוש הימין מוביל על גוש המרכז-שמאל בפער של 12 מנדטים, ארבעה מנדטים פחות מהפער שהיה בין הגושים בסקר שנערך לפני כשבועיים. על פי הסקר הנוכחי, גוש הימין זוכה ל-66 מנדטים ואילו גוש המרכז-שמאל עומד על 54 מנדטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פער הגושים הצטמצם ל-12 מנדטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהסקר עולה עוד כי המפלגה המאוחדת של הליכוד וישראל ביתנו ממשיכה לאבד גובה ועומדת כעת על 33 מנדטים, מנדט אחד פחות מהסקר "מנו גבע" שפורסם ב-7 בדצמבר ב"קול ישראל". מפלגת העבודה, בראשות שלי יחימוביץ', נותרה יציבה על 16 מנדטים. התנועה בראשות ציפי לבני ירדה בשני מנדטים ועומדת כעת על 9 מנדטים ואילו "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד עומדת על 10 מנדטים, אחד יותר מאשר בסקר הקודם.

5,000 מבקרים בחרמון, עשרות אלפים מטיילים ברחבי הארץ

אחרי שוך הסערה, אלפים רבים של מטיילים ניצלו את מזג האוויר הנוח כדי לצאת לחיק הטבע, ולהינות מהמראה של החרמון הלבן שנפתח היום לראשונה גם למבקרים וגם לגולשים. כבר משעות הבוקר המוקדמות התחילה התנועה הרבה אל ההר, שבהמשך הפכה לפקקי תנועה נרחבים - כבר מהגליל.

אתר החרמון נפתח לראשונה לסקי – אלפים גדשו את המקום. ג'יליס
פקקים בדרך לאתר החרמון, הבוקר/ג'יליס

כ-30 אלף מטיילים הגיעו היום לגנים הלאומיים ושמורות הטבע ברחבי הארץ וכ-5,000 איש ביקרו באתר החרמון. שמורת הטבע הפופולארית ביותר הייתה נחל הבניאס. גיא אילון, מנהל מחוז צפון ברשות מסר כי פקחי רשות הטבע והגנים סייעו למטיילים והנחו אותם לגבי מסלולים בטוחים לטיול. נקודות מידע אף הוקמו במוקדים עיקריים בצפון ובהם נמסר מידע למטיילים לגבי מסלולים שנסגרו עקב הסערה והוראות בטיחות לטיול במסלולים הפתוחים.

הרב עובדיה יוסף עבר אירוע מוחי קל

הרב עובדיה יוסף, אשר אושפז לפנות בוקר (שבת) בבית החולים הדסה עין כרם, עבר אירוע מוחי קל מאוד. ד"ר יובל וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, סיפר במסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב כי הרב בהכרה מלאה והוא ישאר בבית החולים בימים הקרובים בכדי לעבור סדרת בדיקות. "הוא מתקשר ומדבר עם כולם ובימים הקרובים ישוחרר לביתו", אמר ד"ר וייס אך סרב לענות לשאלות העיתונאים. "מדובר באירוע מוחי קל מאוד". הרב יוסף חש לפנות בוקר ברע, טופל על ידי מתנדבי איחוד הצלה ופונה ברכב פרטי לבית החולים שם עבר בדיקות. בבית החולים הוחלט לאשפזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully