וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה עבר "אירוע מוחי קל מאוד"

שבתי מנדט

12.1.2013 / 23:03

הרב עובדיה יוסף, בן 92, אושפז לפנות בוקר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שחש ברע. אין פגיעה בתפקודו ובימים הקרובים ישוחרר מבית החולים

./צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

הרב עובדיה יוסף, אשר אושפז לפנות בוקר (שבת) בבית החולים הדסה עין כרם, עבר אירוע מוחי קל מאוד. ד"ר יובל וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, סיפר במסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב כי הרב בהכרה מלאה והוא ישאר בבית החולים בימים הקרובים בכדי לעבור סדרת בדיקות. "הוא מתקשר ומדבר עם כולם ובימים הקרובים ישוחרר לביתו", אמר ד"ר וייס אך סירב לענות לשאלות העיתונאים. "מדובר באירוע מוחי קל מאוד". הרב יוסף חש לפנות בוקר ברע, טופל על ידי מתנדבי איחוד הצלה ופונה ברכב פרטי לבית החולים שם עבר בדיקות. בבית החולים הוחלט לאשפזו.

כנס בחירות ש"ס, נובמבר 2012. עומר מירון
"מתקשר ומדבר עם כולם". הרב עובדיה/עומר מירון

כ-150 בני אדם השתתפו הערב בעצרת תפילה לרפואתו של הרב יוסף, שהחלה בתום השיעור השבועי שהעביר בנו, הרב יצחק יוסף. שלושת מנהיגי המפלגה, אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס, לקחו חלק בתפילה.

ברשת האינטרנט הועלתה הודעה שקושרת את מצבו של הרב למאבקים הפוליטיים לקראת הבחירות ובה נכתב כי "התורה בצער לאחר שבועות ארוכים בהם מרן היה בצער גדול, מכל אותם אלו שניסו לחבל בתנועה הקדושה. הבוקר במהלך התפילה הבהילו את מרן לבית החולים הדסה לאחר שעבר אירוע מוחי קל. רבותיי, זה לא צחוק האנשים הללו פוגעים במרן. כולנו צריכים להתאחד סביב המערכה לטובת תנועת ש"ס, למען כבודו ובריאותו של מרן". בהודעה לא הופנתה אצבע מאשימה באופן מפורש, אבל ידוע כי גם הקמפיין של מפלגת "עם שלם" בראשותו של חיים אמסלם יוצא נגד ש"ס, וגם ההתמודדות עם האשמות מצדו של הרב אמנון יצחק הסעירו את הרחוב החרדי בשבועות האחרונים.

חבר הכנסת ניסים זאב אמר הערב כי "לפי מה שהבנתי, מצבו של הרב בסדר גמור, והוא חזר לאיתנו. כבר מיום חמישי הוא סבל מדלקת ריאות והשתעל, אבל אני מבין שהוא בסדר גמור". לדברי זאב, למתח הפוליטי דווקא אין כל השפעה על הרב. "הרב שקוע בלימוד תורה, בפסקים ובכתבי העט. גם כשהוא מתייחס לנושאים הפוליטיים, זה לכמה דקות ולא יותר וזה לא משפיע עליו, כולו תורה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בשל מצבו ועל אף השבת, הועבר הבוקר הרב יוסף בן ה-92 בכלי רכב מביתו שבשכונת הר נוף ירושלים לבית החולים. הוא התקבל בחדר המיון של הדסה, שם החלו להעבירו סדרת בדיקות על מנת לברר ממה הוא סובל. בכירי תנועת ש"ס הגיעו לבקרו שם. בין היתר עבר הרב בדיקות כלליות ובדיקות דם, כך דווח בקול ישראל. מבית החולים נמסר כי הוא נמצא בהשגחה ובהכרה מלאה. בתום הבדיקות יועבר הרב יוסף לאשפוז באחת ממחלקות בית החולים.

הרב יוסף הוא אחד האנשים הדומיננטיים בזירה הפוליטית בישראל, ותנועתו, ש"ס - נחשבת כלשון המאזניים ברבות מהקואליציות האחרונות. על פי דירוג פורבס, הרב יוסף הוא הרב המשפיע בישראל. "מרן עובדיה יוסף הוא הרב המשפיע ביותר בארץ מבחינה רוחנית וגם בזכות עמידתו בראש מפלגת ש"ס", אמר צביקה אלוש, מחבר הספר "בן פורת יוסף" אודות הרב, יחד עם העיתונאי יוסי אליטוב (הוצאת כנרת). לטענתו, "הרב עובדיה הוא הדבק שמחבר בין כל חלקי המפלגה. בלעדיו לש"ס אין זכות קיום. ביום שחס וחלילה הוא ילך לעולמו, ש"ס עלולה להתאדות מהנוף הפוליטי".

קשה לומר אם לאשפוזו של יוסף תהיה השפעה על מערכת הבחירות, אך זכורה לרב אמירה מהתקופה האחרונה בה העריך שלנתניהו לא תהיה קואליציה בלעדי ש"ס. "אני פונה לאברכים שיקומו מהתורה שלהם וילכו מבית לבית להשפיע. אז יהיו לנו הרבה מנדטים ונוכל להכתיב להם. לא ניכנס לממשלה בלי כך וכך", אמר.

ממפלגת ש"ס נמסר כי "הבוקר, בתפילת שחרית, הובחן כי מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א מתקשה בתפקוד יד שמאל. לאחר בדיקת רופא במקום אובחן אירוע מוחי קל והוחלט על העברתו של מרן לבדיקות בביה"ח הדסה עין כרם. מרן עבר סדרה של בדיקות, והוחלט להשאירו להשגחה למהלך הלילה. מרן מרגיש ב"ה טוב יותר, מתפקד באופן מלא, ואף ערך הבדלה. לידו נמצא בנו, הרב משה יוסף. בבוקר יתכנסו רופאיו בכדי להחליט על המשך הטיפול. הערב ימסור את השיעור בנו הרב יצחק יוסף. בש"ס מבקשים מהציבור להתפלל לרפואת מרן הרב עובדיה בן ג'ורג'יה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully