וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר החרמון נפתח: עומסים כבדים בכבישי הצפון

קובי דוד

12.1.2013 / 12:15

אלפים הגיעו מרחבי הארץ להר מושלג, שנפתח היום גם לסקי. המשטרה פרוסה בדרכים המובילות לחרמון ומכווינה את התנועה. העומס מתחיל כבר בעין זיוון. צפו במפת הפקקים המתעדכנת

צילום: יותם אסרף, עריכה: יותם בן-דוד

הסערה שפקדה אותנו השבוע נרגעה, וזה הזמן ליהנות מפירותיה. אתר החרמון, שכוסה ביותר ממטר של שלג, נפתח היום (שבת) למבקרים, ולראשונה – גם לחובבי הסקי. עובדי האתר השקיעו מאמצים רבים בימים האחרונים בפינוי השלג הרב שנערם גם על רכבל המבקרים, והחל משעות הבוקר נפתחו בהדרגה חלק ממסלולי הגלישה.

צפו בשידור החי מאתר החרמון

פקקים בדרך לאתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
התור בכניסה לחרמון, היום/ג'יליס, משה אסרף

כבר משעות הבוקר המוקדמות התחילה התנועה הרבה אל ההר, שבהמשך הפכה לפקקי תנועה נרחבים - כבר מהגליל. העומס מתחיל כבר בכביש 65 שעמוס מצומת גולני עד צומת עילבון. בהמשך, בכביש 85 נרשם עומס מצומת נחל עמוד לצומת עמיעד. בכביש 98 העולה לאתר, העומס מתחיל בצומת עין זיוון - והוא הופך לכבד מאזור היישוב מסעדה. גם אלה שבחרו לעלות צפונה מכביש 90 נתקעו בפקק ארוך שמתחיל מטבריה והלאה. כביש 97 עמוס מאד בשל מטיילים שביקשו לראות את מפל סער השוצף. כביש 899 נחסם לתנועה ממתת עד צומת חירם בגלל הצפה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
מבלים בחרמון היום/ג'יליס, משה אסרף

תור ארוך של כלי רכב השתרך בציר לאתר עצמו. אבי גרינצבך מפתח תקווה הגיע עם אשתו ושלושת ילדיו, והוא נאלץ להמתין יותר משעה בכביש לאתר. "יצאנו מוקדם בבוקר עם כפפות ומעילים כדי לגעת בשלג שירד על החרמון. ההמתנה איומה, בלתי נסבלת, אבל מה לעשות שהילדים רוצים לקחת שלג הביתה".

ליאת לוי מחדרה, שיצאה ב-5 לפנות בוקר עם שני ילדיה אמרה: "הגענו במיוחד לחרמון כדי לראות שהכל נבצע בלבן. הפקקים הפכו לסיוט – אחרי המתנה ממושכת החלטנו לעצור בצד ולשחק בשלג שהצטבר בשולי הדרך".

גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
גולש מרוצה בחרמון/ג'יליס, משה אסרף

ממוקד התנועה של קול ישראל נמסר כי המשטרה מכווינה את התנועה בצמתים המרכזיים והיא מבקשת מהנהגים לא לעמוד בצדי הדרך לאתר. 30 ניידות ו-15 אופנועים התפרסו הבוקר לכוון את התנועה והסדר בצפון הארץ. ברמת הגולן לכיוון החרמון הוצב מערך נפרד של 10 ניידות ושמונה אופנועים. צפו במפת הפקקים המתעדכנת בתחתית הידיעה.

גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
מאות גולשים כבר מוכנים לסקי הראשון בחרמון, היום/ג'יליס, משה אסרף

עד השעה 10 וחצי בבוקר נכנסו לאתר למעלה מ-4,000 מבקרים. מנהל אתר החרמון לשעבר, מנחם ברוך, סיפר: "חיכינו לא מעט זמן כדי לפתוח את האתר - ובשעה טובה הבוקר פתחנו אותו. הכל נצבע בלבן ואלפי מבקרים עוד צפויים להגיע". "דאגנו להביא צוותים מתוגברים שעבדו גם על כביש הגישה", סיפר אתמול מנהל החרמון, שאול אוחנה. "מגרשי החנייה, בחלקם הגדול, כבר נקיים. הצוותים עלו למפלס העליון מתחילים לנקות שם עמודים, גלגלות, כיסאות של רכבלים", הוסיף אוחנה, וציין כי לעובדי האתר הייתה עבודה רבה, "אבל אנחנו מקבלים את זה בשמחה ובאהבה. אנחנו מתפרנסים מזה".

באשר לירושלים, אליה עלו לרגל מבקרים רבים כדי לחזות בפתיתים הלבנים שירדו בימים האחרונים, תחזית השלג פחות אופטימית. כבר אתמול, עם עליית הטמפרטורות, מרבית השלג שנערם בעיר הפשיר – והגשם שירד במהלך הלילה הותיר ממנו בעיקר שאריות. המטיילים צבאו הבוקר גם על הדרום, שחלק מנחליו התעוררו לחיים הודות לגשמים הרבים שירדו שם. יצוין כי בכביש 234 גשר צאלים חסום לתנועה בשל הצפה.

שאריות השלג בעיר העתיקה בירושלים, 11 ינואר 2013. טלי מאייר
שאריות השלג בירושלים, אתמול/טלי מאייר

השלג והגשם אמנם נעלמו מהנוף, אך הקור העז שנובע מצניחת הטמפרטורות עדיין עמנו. על אף שהיום צפויה התחממות קלה, הטמפרטורות עדיין יהיו נמוכות מהרגיל העונה, בעיקר בלילה, וקיים חשש לקרה במקומות המועדים. בתחילת השבוע תימשך ההתחממות ותהיה הדרגתית. גשם, בינתיים, לא צפוי באופק, ובוודאי לא סערה כמו שידענו בשבוע האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירושלים - תזכורת לשכבה הלבנה, רק לפני יומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת ינועו הטמפרטורות בין 6 בצהריים ל-4 במהלך הלילה, בטבריה בין 15 מעלות ביום ל-7 בלילה, בחיפה 14 מעלות ביום עד 8 מעלות בלילה, בתל אביב 16 מעלות ביום עד 6 מעלות בלילה, בירושלים 10 מעלות ביום עד 6 בלילה, בבאר שבע 15 מעלות ביום עד 2 בלילה ובאילת הטמפרטורות יגיעו עד ל-19 מעלות בצהריים וירדו עד ל-6 מעלות בלילה.

וואלה! מזג אוויר

מפת הפקקים - רעננו את הידיעה להצגת תמונת מצב עדכנית

הנתונים באדיבות חברת Decell, המתמחה בניטור עומסי תנועה בזמן אמת וניתוחים מתקדמים.

צפון

חוף

ירושלים

מרכז

דרום

נגב

עדכון ראשון 6:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully