וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים הקימו מאחז בשטח E1: "זוהי אדמתנו"

יהושע בריינר וניר יהב

11.1.2013 / 11:34

כ-200 פלסטינים התכנסו בשטח שבו אושרה לאחרונה בנייה שעוררה ביקורת, והכריזו על הקמת הכפר "באב אל-שמס". "אין אנו יכולים לשתוק עוד על המשך בניית ההתנחלויות", מסרו

כ-200 פלסטינים התכנסו הבוקר (שישי) בשטח E1 סמוך למעלה אדומים, שבו אושרה לאחרונה בנייה שעוררה ביקורת בקהילה הבינלאומית, והחלו להקים בו מאחז בלתי חוקי. הם קבעו כי שם המאחז הוא באב אל-שמס. הפעילים, שהביאו איתם ציוד לשהייה ממושכת, הקימו 25 אוהלי-קבע באזור ובכוונתם להרחיב את ההיאחזות הראשונית לכדי יישוב קבע. עם הקמת האוהלים, הכריזו הפלסטינים: "אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב אל-שמס ("שער השמש"), בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש, ללא שביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו והזכות לבנות עליה היא זכותנו".

פלסטינים הקימו מאחז באזור E1 בסמוך למעלה אדומים. טלי מאייר
הפלסטינים ב"באב אל-שמס"/טלי מאייר

"אנחנו בונים את הכפר כי אין אנו יכולים לשתוק עוד על המשך בניית ההתנחלויות וגזילת אדמותינו, וכי אנו מאמינים בפעולה ישירה והתנגדות עממית להשגת מטרותינו. אנו מחויבים להיאחז בכפר זה בעיקשות, לא לפנותו ולא להתפנות ממנו, עד שיזכו הבעלים הפלסטינים של קרקע זו למלוא זכויותיהם עליה. שמו של הכפר מבוסס על הרומן 'באב אל שמס', מאת הסופר הלבנוני אליאס ח'ורי. באב אל-שמס הוא השער לעמידתנו האיתנה ולחרותנו. באב אל-שמס הוא השער שלנו לירושלים. באב אל-שמס הוא השער שלנו לשיבה", טענו המארגנים.

פלסטינים הקימו מאחז באזור E1 בסמוך למעלה אדומים. טלי מאייר
"מזמינים את בני עמנו להצטרף לכפר"/טלי מאייר

"במשך עשרות שנים, נהגו ממשלות ישראל לקבוע עובדות בשטח, בשעה שהקהילה הבינלאומית המשיכה לשתוק. הגיע הזמן לשנות את כללי המשחק. היום אנו אלו הקובעים את העובדות בשטח, על אדמתנו שלנו. פעולה זו, בה משתתפים נשים וגברים מהצפון ועד הדרום, אורגנה על-ידי הוועדות העממיות. בימים הקרובים יתקיימו על אדמות הכפר סדנאות ודיונים, אירועי תרבות ואומנות, כמו גם הקרנות סרטים. תושבי באב אל-שמס מזמינים את כל בני ובנות עמנו להצטרף לכפר ולתמוך באחיזתנו בו", סיימו המארגנים.

מקימי המאחז הינם חלק ממארגני פרובוקציות בחודשים האחרונים ובהם חסימת כביש 443 בין מודיעין לירושלים והפריצה לסניפי רמי לוי ביהודה ושומרון. מדובר בקבוצה השייכת למאבק העממי הקשורים גם למאבקי יום שישי נגד גדר ההפרדה בכפרים השונים ובהם בילעין, ניעלין וקדום.

בתגובה לפעולת הפלסטינים טענו ראשי מפלגת "עוצמה לישראל", אריה אלדד ומיכאל בן ארי, כי על כוחות צה"ל לפנות את "כל הפורעים הערבים לפחות באותה נחישות שהם נוקטים כאשר יהודים מנסים להקים יישוב בארצם". כמו כן, קבוצת הורים שכולים תושבי אזור מעלה אדומים הפעילים בארגון אלמגור פנו היום למשרד הביטחון בדרישה לפנות את קבוצת הפלסטינים שהקימו מאהל ליד היישוב. לדברי הארגון, אחד האנשים שהקימו את המאהל, עבדאללה אבו רחמה, משתייך לארגון פת"ח והורשע בעבר בשל חלקו בהפגנות הנערכות בבילעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully