וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעלה אדומים מצפים לבנייה: "השטח היחיד שנותר"

יהושע בריינר

2.12.2012 / 8:57

הודעת ראש הממשלה כי יקדם את הבנייה בשטח השנוי במחלוקת בין מעלה אדומים לירושלים, לא הפתיעה את התושבים, שכבר שמעו הבטחות בעבר. ראש העירייה: "מקווים שהפעם זה יקרה"

במעלה אדומים לא הופתעו מהודעה לפיה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יקדם את הבנייה בשטח השנוי המחלוקת המכונה "1-E". מאז שנת 94' ממתינים לקידום תכניות הבנייה בשטח, שהפך בעיני הקהילה הבינלאומית לנקודת קריטית שבנייה בה עשויה לשים קץ לאפשרות של הקמת מדינה פלסטינית. "כל ראשי הממשלות מאז יצחק רבין ועד לנתניהו הבטיחו שאכן ייבנו בשטח הזה כחלק מהחשיבות של מעלה אדומים ואני מקווה שהפעם זה באמת יקרה", אומר בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים. מדובר בשטח הררי וסלעי בן 20 אלף דונם המחבר בין ירושלים למעלה אדומים וכיום הוא עומד כמעט שומם. האזור כולו נמצא תחת השטח השיפוטי של מעלה אדומים שמחזיקה במספר תכניות בנייה באזור להקמת 3,000 יחידות דיור בסך הכול, לא כולל אזורי מסחר ותיירות.

תכניות הבנייה כבר מוכנות, אולם עד כה לא אישרה הממשלה את הפקדתן במנהל האזרחי. כך או כך, גם אם יתקבלו האישורים להפקדת התוכניות בתגובה להצבעה השבוע באו"ם, הבנייה במקום תתחיל רק בעוד כשנה וחצי עד שנתיים, לכל הפחות. "השטח הזה מקרב אותנו לירושלים והוא היחידי שנותר לנו לבנייה", אומר כשריאל. "הפקדת התוכנית תביא לקידום החזון שבו יוכלו מאות מצעירי העיר שגדלו כאן להמשיך את חייהם במעלה אדומים. כל מי שאומר שאנחנו מחסלים את המדינה הפלסטינית פשוט טועה ומטעה. גם אם ייבנו את השכונה יישאר רוחב של 5 ק"מ ללא כל מבנה ואנחנו עדיין נהיה רחוקים מירושלים. חבל שממשלות בישראל נפלו בנוכלות הזאת של ארצות הברית ומדינות נוספות".

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
מעלה אדומים מחזיקה במספר תכניות בנייה באזור להקמת 3,000 יחידות דיור/רויטרס

המבנה היחידי שנמצא כיום בשטח E-1 הוא דווקא בניין ממשלתי, זאת לאחר שבמהלך כהונתו של ראש הממשלה אריאל שרון נחנך בניין משטרת מחוז ש"י הנמצא בראש אחת הגבעות באזור, כולל כביש גישה מפואר. מעבר לכך, לא פותח האזור בשל לחץ בינלאומי. למרות הדברים, בשנה האחרונה קודמה תכנית אחרת נוספת באזור, הקמת בנייני מגורים למשפחות שוטרי המחוז, בין היתר באמתלה כי לא מדובר בשכונה חדשה אלא במגורים למשפחות אנשי הביטחון בלבד. עם זאת, גם עתידה של תכנית זו תלוי באישורי הממשלה להפקדתה במנהל האזרחי. בנוסף, גם אם אכן תוקם שכונה חדשה באזור, לפלסטינים עדיין ייוותר כביש מרכזי נוסף הקיים כיום, המחבר בין הכפרים עזריה לחיזמא הנמצאים צפונית לירושלים.

מי שקדם לראש הממשלה נתניהו בתפקיד, אהוד אולמרט, תקף הבוקר את מחליפו, על החלטתו לבנות 3,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק. בדברים שנשא בכנס סבן בוושינגטון תהה אולמרט: "למה כשנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, זה שלפני שלושה שבועות היה אויב, זה שסייע להשיג הפסקת אש בעזה, הולך לבד נגד כל העולם ותומך בישראל, אנחנו מכריזים למחרת כ'הכרת תודה ואמון' באובמה על בנייתן של 3,000 יחידות דיור בהתנחלויות? זה הדבר הגרוע ביותר שיכולנו לעשות". מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, תקפה אתמול את ההחלטה בפורום סבן. "הממשל הזה – בדומה לממשלים קודמים – הבהיר לישראל שהפעולות הללו מעכבות את שיחות השלום", אמרה קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully