וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על הבנייה בהתנחלויות: "מעכבת שיחות השלום"

טל שלו

1.12.2012 / 7:58

מזכירת המדינה האמריקאית יצאה נגד ההחלטה להוסיף עוד 3,000 יחידות דיור בהתנחלויות. גם בריטניה הצטרפה לגינוי המהלך: "ההתנחלויות מכרסמות באמון בין הצדדים"

צילום:רויטרס עריכה: טל רזניק

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, התייחסה הלילה (שבת) במסגרת פורום סבן הנערך בוושינגטון לאישור 3,000 יחידות דיור בהתנחלויות אתמול. "הממשל הזה – בדומה לממשלים קודמים – הבהיר לישראל שהפעולות הללו מעכבות את שיחות השלום", אמרה קלינטון. היא המשיכה והדגישה כי ארה"ב תסייע מתי שתידרש בשיחות שלום ישירות בין ישראל לפלסטינים. "אם וכשהצדדים יהיו מוכנים להיכנס למשא ומתן ישיר כדי לפתור את הקונפליקט, הנשיא אובמה יהיה שותף מלא לשניהם". למרות זאת, הדגישה את הקו האמריקני הדוחה מגעים עם חמאס: "לעולם לא נשתף פעולה עם טרוריסטים. חמאס צריך לגנות את האלימות ולהכיר בזכותה של ישראל להתקיים".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ביחד עם ציפי לבני וחיים סבן בפורום סבן, דצמבר 2012. רויטרס
קלינטון, סבן ולבני בניו יורק/רויטרס

קלינטון התייחסה גם להכרת העצרת הכללית של האו"ם בפלסטינים כמדינה משקיפה שאינה חברה. לדבריה, "צעד זה לא יקדם את השלום. מה שמאיים על ישראל מאיים על ארצות הברית, ומה שמחזק את ישראל מחזק אותנו". קלינטון התייחסה למהלך הפלסטיני ואמרה כי "אבו מאזן עשה צעד שגוי שהתנגדנו לו". עם זאת הדגישה כי אבו מאזן וסלאם פיאד ראויים לציון על שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל.

"הגעתי לתל אביב במהלך מבצע עמוד ענן כדי לאפשר את הפסקת האש", אמרה קלינטון. "הפסקת האש מצליחה. כשהעולם נמצא תחת איום – ארצות הברית תהיה שם. העולם מציב אתגרים בפני ישראל". היא ציינה את השינויים שחלו במזרח התיכון בעקבות הפיכות האביב הערבי, אך הדגישה את מעורבותה של מצרים ש"סייעה לגיבוש הסכם הפסקת האש".

קלינטון התייחסה בנאומה גם לסוגית הגרעין האירנית ואמרה כי "אירן גרעינית אינה רק איום לישראל אלא לכל האומות. אנחנו לא מוכנים לנהל משא ומתן לנצח – חלון ההזדמנויות לא יישאר פתוח לנצח". עוד אמרה קלינטון: "אובמה לא מבלף – הוא מתכוון למה שהוא אומר", והדגישה כי כל האופציות נמצאות על השולחן.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בפורום סבן, דצמבר 2012. רויטרס
הדגישה כי אבו מאזן וסלאם פיאד ראויים לציון על שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל/רויטרס

גם בריטניה הצטרפה לגינוי האמריקאי, וקראה לישראל לחזור בה מההחלטה לאשר את בניית יחידות הדיור החדשות. "ההתנחלויות בלתי חוקיות לפי החוק הבינלאומי ומכרסמות באמון בין הצדדים", אמר היום שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג. בשבועות האחרונים שוחח הייג עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, והבהיר לו כי בריטניה מתנגדת לתגובה חריפה בעקבות ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם. הייג גינה היום את החלטת ממשלת ישראל והזהיר כי אם ההחלטה תצא לפועל, "היא תשנה את המציאות בשטח במידה שמקשה משמעותית על היכולת להשיג פתרון של שתי מדינות שבירתן המשותפת ירושלים". כמו כן, הזהיר הייג מפגיעה משמעותית ב"תדמיתה הבינלאומית של ישראל", ואמר כי המהלך "יעלה ספקות לגבי מחויבותם להשגת שלום עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully