וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אושר שחרור מתכנן רצח דיפלומט ישראלי

בית המשפט בפריז קבע כי ג'ורג' עבדאללה, שריצה 28 שנות מאסר בגין תכנון רצח הדיפלומט יעקב בר סימנטוב והנספח האמריקני צ'ארלס ריי בשנת 1982, יגורש לאחר שחרורו מהכלא

בית משפט בצרפת פסק אמש (חמישי) כי המחבל ג'ורג' עבדאללה, ממתכנני רצח הדיפלומט הישראלי יעקב בר סימנטוב והנספח האמריקני צ'ארלס ריי, ישוחרר מכלאו בתנאי שיגורש משטחי המדינה. עבדאללה, שריצה 28 שנות מאסר עד כה, היה חבר לשעבר בחזית העממית לשחרור פלסטין. בית המשפט בפריז אישר את החלטת ועדת השחרורים והוחלט כי עד 14 בינואר יוציא משרד הפנים הצרפתי צו גירוש.

ג'ורג' עבדאללה ממתכנני רצח הדיפלומט הישראלי יעקב בר סימנטוב. AP
ביקורת בארה"ב. עבדאללה/AP

עבדאללה נעצר בשנת 1984 ושלוש שנים לאחר מכן נידון למאסר עולם בשל מעורבותו ברצח הדיפלומט הישראלי והנספח הצבאי האמריקני שנתיים קודם לכן. עבדאללה היה זכאי לשחרור מוקדם כבר בשנת 1999, אך שחרורו לא אושר בשבע ועדות שחרורים אחרות. שגריר ארה"ב בצרפת, צ'רלס ריבקין, מתח ביקורת על ההחלטה לשחררו הפעם מאחר שעבדאללה מעולם לא הביע חרטה ועדיין יכול להוות איום אם ישוחרר.

מנגד, עורך דינו של עבדאללה בירך על פסק הדין ואמר כי הוא מקווה שהממשלה הצרפתית לא תיכנע ללחץ האמריקאי. "אני מברך על פסיקה זו, כפי שבקשתי מבית המשפט בצרפת - אל תפעלו כפרוצה לסרסור האמריקאי", אמר עורך הדין, ז'אק רג'ה, שהאשים את ארה"ב כי התערבה שוב ושוב כדי למנוע את שחרורו של עבדאללה. הוא סיפר כי עבדאללה נמצא במצב נפשי ופיזי טוב "ומקווה לחזור ללבנון שם משפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully