וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד בקרב יהודי צרפת: "רשת טרור מסוכנת" נחשפה

12 מוסלמים קיצונים נעצרו וברשותם נמצאו אמצעי לחימה ומוצרים להכנת חומרי נפץ מאולתרים. בקהילה היהודית מודאגים מהתגברות האנטישמיות: "האיסלם הרדיקלי רואה באויביו חיות"

הרשויות בצרפת הודיעו היום (רביעי) כי עלו על עקבותיה של "רשת טרור מסוכנת ביותר", לאחר שחשפו אמצעי לחימה וחומרים להכנת פצצות, במסגרת חקירה של פעילי איסלם קיצוניים בסוף השבוע. התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולינס, אמר כי ביום שבת נעצרו 12 בני אדם למשך 24 שעות לאחר שחומרים כימיים נמצאו במוסך הממוקם בפרברי הבירה ושייך לאחד מהם.

כוחות משטרה סביב סניף בנק בעיר טולוז, צרפת, בו מתבצר מחבל עם בני ערובה, 20 ביוני 2012. Bruno Martin, AP
בין היתר, מצאו השוטרים רשימה של קבוצות יהודיות מקומיות בביתו של אחד החשודים/AP, Bruno Martin

החקירה החלה בעקבות פיצוץ של רימון במרכול כשר בסביבת הבירה בחודש שעבר. "מדובר ברשת טרור מסוכנת ביותר", הבהיר מולינס והוסיף כי "הכרחי להאריך את שהותם במעצר". במהלך החקירה, במסגרתה ערכו השוטרים חיפושים במוסכים שונים בעיירה טורסי שממזרח לפריז, ירו השוטרים למוות בחשוד איסלמי, שככל הנראה היה קשור לפיצוץ במרכול.

בין היתר, מצאו השוטרים רשימה של קבוצות יהודיות מקומיות בביתו של אחד החשודים. במוסך נמצאו גם רובה, אקדח, שקים של אשלגן וגופרית וסיר לחץ. "כל אלה הם מוצרים המשמשים להכנת מה שאנו מכנים 'חומרי נפץ מאולתרים'", הסביר מולינס. לדבריו, ייתכן שמעצרם של 12 החשודים יוארך בשישה ימים נוספים.

"ישנם מוחמד מראחים בכל מקום"

בחודשים האחרונים חלה עלייה במספר התקיפות נגד יהודים בצרפת. שר הפנים הצרפתי, מנואל ואלס, אמר כי ישנם מאות מוסלמים קיצוניים אשר מסוגלים ללכת בדרך הטרור. בתחילת השבוע הבטיח גם הנשיא, פרנסואה הולנד, להגביר את האבטחה סביב בתי הכנסת במדינה. הוא גם אמר שממשלתו תעביר בקרוב חקיקה שתאפשר למשטרה לעצור חשודים במעורבות בפעילות טרור מחוץ לצרפת.

ראשי הקהילה היהודית בצרפת שבים ומזהירים בתקופה האחרונה מעלייה בתקיפות על רקע אנטישמי במדינה. סילבי ג'ורנו, אם לארבעה בשנות ה-40 לחייה המתגוררת באחת הקהילות היהודיות בצרפת, סיפרה כי מאז ששלושה ילדים ורב נהרגו מירי בבית ספר בעיר טולוז של המחבל מוחמד מראח, קיים חשש מתמיד. "יש לנו את הרושם שישנם מוחמד מראחים בכל מקום", אמרה.

"אנו שמחים שהמוסלמים נעצרו, אך זה לא יביא להפסקה של התקיפות", אמרה בדאגה מריל חיון, פנסיונרית שנכחה במרכול בשעת הפיצוץ. "אנו אפילו מפחדים שהתקיפות יהפכו גרועות יותר".

"האיסלם הרדיקלי רואה באויביו חיות: יהודים הם צאצאיהם של קופים, נוצרים הם צאצאיהם של חזירים, כולם צאצאים של כלבים – בדיוק כמו שהנאצים השוו את היהודים לטפילים ולחולדות", הוסיף ריצ'ארד פרסצ'ר, מראשי הקהילה היהודית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully