וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: "נגביר את האבטחה באתרים יהודיים"

בתגובה לירי כדורי סרק על בית כנסת סמוך לפריז אמש, נפגש פרנסואה הולנד עם ראשי הקהילה היהודית במדינה והבטיח כי יילחם באנטישמיות: "נפעל בתקיפות נגד הקיצונים"

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נפגש היום (ראשון) עם מנהיגי הקהילה היהודית בצרפת בעקבות ירי שבוצע אמש לעבר בית כנסת סמוך לפריז. על פי סוכנות הידיעות AP, הולנד הבטיח כי יילחם "בתקיפות" בגילויי אנטישמיות ובכוחות הקיצוניים הפועלים במדינה. לדבריו, הרשויות יתגברו את האבטחה באתרים יהודיים "בימים הקרובים, בשעות הקרובות".

טקס ההשבעה של פרנסואה הולנד לנשיא צרפת, ארמון האליזה, פריז, 15 במאי 2012. רויטרס
הבטיח כי יילחם "בתקיפות" באנטישמיות בצרפת. הולנד/רויטרס

הירי לעבר בית הכנסת אירע בפרבר מצפון-מערב לפריז. מחקירה ראשונית, המבוססת על עדויות של תושבים שנכחו במקום, עולה כי נהג שהתקרב לבית הכנסת האט את רכבו ואז ירה לכיוון המבנה ונמלט מהמקום. לא דווח על נפגעים בתקרית. לדברי נציג מטעם בית הכנסת, לעבר המבנה נורו שמונה כדורי סרק, וכתוצאה מכך הושבתה הפעילות במקום. "הפעולה בוצעה נגד הקהילה היהודית, וזה מדאיג מאוד", אמר אמש אחד ממנהיגי הקהילה היהודית בצרפת, משה כהן-סבן.

בתוך כך, דווח אמש כי כוחות משטרה בשטרסבורג ירו למוות בחשוד בהשלכת רימון בסופרמרקט יהודי סמוך לפריז בחודש שעבר. התקרית אירעה במסגרת פשיטה משולבת שביצעה המשטרה בערים שונות בצרפת. בתקרית בחודש שעבר נפצע באורח קל אחד הלקוחות ונגרם נזק למרכול. התקרית אירעה שעות לאחר שהמגזין הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו" פרסם קריקטורות הלועגות לנביא מוחמד שגררו הפגנות מצד מוסלמים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully