וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בצרפת: היום יפורסמו קריקטורות שילעגו למוחמד

בתקשורת הצרפתית דווח כי המגזין הפרובוקטיבי "שארלי הבדו" יפרסם איורים של הנביא המוסלמי "בתנוחות אינטימיות". בעבר הושלך בקבוק תבערה אל בניין המערכת בעקבות איור דומה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת צרפת חוששת ממהומות בשטחה, לאחר שנודע לה כי מגזין סאטירי ידוע מתכוון לפרסם מחר (חמישי) קריקטורות הלועגות לנביא מוחמד, ואיורים המציגים אותו "בתנוחות אינטימיות". לפי מידע שדלף הבוקר לעיתונות בצרפת, ייתכן שמדובר באיורים המציגים את הנביא מקיים יחסי מין עם יהודים.

לפי פרטים שהגיעו אל ה"לה מונד" הצרפתי, על שער המגזין "שארלי הבדו" (Charlie Hebdo) יופיע מחר איור המציג מוסלמי רתוק לכסא גלגלים. הוא נעזר ביהודי חרדי כדי להתנייד, והשניים אומרים: "אסור לכם לצחוק עלינו!". ככל הנראה אחד מהם חבוש בכובע אלומיניום. מדובר במחווה לסרט הצרפתי המצליח "מחוברים לחיים", שמספר את סיפורם של אריסטוקרט צרפתי שהפך לנכה סיעודי, והמהגר האפריקני מהפרברים שהפך ליד-ימינו. שם הסרט המקורי היה "Untouchables" – "אלה שאסור לגעת בהם", מילה שאפשר לתרגם אותה אפילו למשמעות "הטמאים".

המגזין "שארלי הבדו" נחשב לאחד הנועזים ביותר בצרפת. הוא אינו מקנה הנחות לאף פוליטיקאי או לכל תופעה חברתית. יותר מכל, עורכי העיתון נהנים ללעוג לכל הדתות. בחודש נובמבר של השנה שעברה הושלך בקבוק תבערה אל משרדי המגזין, ברובע ה-20 של פריז, לאחר שפרסם בשערו איור של מוחמד, והציג אותו בתור "עורך אורח של העיתון". איש לא נפגע, אך למשרדים נגרם נזק כבד. בעת השיפוצים, המערכת עברה זמנית להתארח במשרדי העיתון השמאלי "ליברסיון", שקיבל בברכה את האורחים החצופים.

במקביל להצתה, פרצו האקרים לאתר האינטרנט של העיתון, הפילו אותו ופרסמו במקומו צילום של מסגד עם הכיתוב "אין אלוהים מלבד אללה". כמו כן, הופיעו נאצות נגדו באנגלית ובטורקית. בנוסף, ספג המגזין נאצות רבות בפייסבוק ובטוויטר, אם כי לדברי עורכיו, "לא הרבה כמו אחרי פרסום הקריקטורות ב-2007".

החשש מפרסום הקריקטורות מקבל משנה תוקף על רקע המהומות שפרצו בסוף השבוע ברחבי העולם הערבי בעקבות הסרט "תמימות המוסלמים" שלעג לנביא מוחמד. בין המדינות בהן נערכו הפגנות במחאה על הסרט היו אינדונזיה, מצרים, ירדן, בנגלדש, מלזיה, כווית, תימן, אירן, קטאר, מרוקו, תוניסיה וגם רצועת עזה. במהלך המהומות נהרגו במדינות שונות תשעה בני אדם. תקיפת הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב לפני שבוע, במהלכה נהרגו שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו, יוחסה בין היתר לתגובות הנזעמות עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully