וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הועלו באש משרדי עיתון שלעג לנביא מוחמד

פרשת קריקטורות מוחמד 2? עיתון סאטירי ביקש "לחגוג" את נצחון האיסלמים בטוניסיה ופרסם גיליון שמוחמד הוא "עורכו". בקבוק תבערה לא הותיר הרבה מהמערכת: "לא נשאר עיתון, אך לא ניכנע"

האם זו תחילתה של פרשת "קריקטורות מוחמד" חדשה? משרדיו של עיתון הקומיקס הסאטירי הצרפתי "שארלי הב?דו" ברובע ה-20 בפריז הוצתו הלילה (רביעי) באמצעות בקבוק תבערה ונשרפו לחלוטין, בעקבות פרסום גיליון שלו שהוקדש לנביא מוחמד. כך אישר עורך העיתון בראיון לתחנת הרדיו "אירופה 1". על פי המשטרה, לא היו נפגעים, אך נגרם נזק כבד למשרדים.

ההצתה התרחשה כמה ימים לאחר פרסום המהדורה האחרונה של העיתון, שעל שערה הופיעה קריקטורה של הנביא מוחמד, שהוצג כ"עורך אורח" המהדורה. לצורך המהדוה המיוחדת, אף שונה שמו של העיתון ל"שריעה הב?דו", על שם החוק האיסלמי. בעיתון הסבירו כי מטרת הגיליון היא "לחגוג" את נצחון המפלגה האיסלמית בבחירות בטוניסיה.

העיתון ידוע בעמדות האנטי-דתיות המובעות בו, לא רק נגד האיסלם - בעבר תקף בחריפות גם את הכנסייה הקתולית. בשנת 2007 ספג העיתון ביקורת חריפה גם ממוסלמים, לאחר שפירסם גם אצלו את קריקטורות הנביא מוחמד שעוררו זעם בעולם המוסלמי שנתיים קודם לכן, כשפורסמו בעיתון הדני "יילנדס פוסטן".

"חלון המשרדים נשבר ובקבוק תבערה נזרק פנימה", סיפר הבוקר העורך, המוכר רק בכינוי "שארב?", שהוסיף כי הוגשה תלונה פלילית. עד ראייה אישר את הדברים לסוכנות הידיעות הצרפתית. מקור משטרתי הוסיף כי התקרית אירעה מעט אחרי חצות הלילה. לפי דיווח רדיו "אירופה 1", המשטרה מחפשת אחר שני חשודים שנראו בקרבת מקום.

"לא נשאר כלום בפנים", הוסיף העורך. "כל הציוד נהרס. אין לנו יותר עיתון, והוא לא יוכל לצאת השבוע. נעשה כל שביכולתנו כדי שנוכל להוציא עוד מהדורה בשבוע הבא. מה שלא יקרה, אנחנו נמשיך. אין לנו שום כוונה להיכנע".

במקביל להצתה, פרצו הלילה האקרים לאתר האינטרנט של העיתון, הפילו אותו ופרסמו במקומו צילום של מסגד עם הכיתוב "אין אלוהים מלבד אללה". כמו כן, הופיעו נאצות נגדו באנגלית ובטורקית. כמו כן, ספג העיתון ביממה האחרונה נאצות רבות בפייסבוק ובטוויטר, אם כי דברי עורכיו, "לא הרבה כמו אחרי פרסום הקריקטורות ב-2007".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully