וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות בטוניסיה לאחר זכיית המפלגה האסלמית

מטה הבחירות בטוניסיה הכריז באופן רשמי כי המפלגה האיסלמית בראשות רשיד רנושי היא הזוכה בבחירות. המפלגה זכתה ב-90 מתוך 217 מושבי הפרלמנט. התפרעויות אלימות במחאה על התוצאות

זכייתה של המפלגה האיסלמית בבחירות בטוניסיה הפכה אמש (חמישי) לאלימה, כשאזרחים זועמים יצאו לרחובות במחאה על תוצאות הבחירות. מטה הבחירות בטוניסיה הכריז אמש כי המפלגה המוסלמית א-נהדה זכתה רשמית ב-90 מתוך 217 מושבי הפרלמנט במדינה, בבחירות שנערכו בתחילת השבוע. המפלגה החילונית זכתה רק ב-30 מושבים בפרלמנט.

עוד באותו נושא:
דמוקרטיה ב"אביב הערבי": בחירות בטוניסיה
האיסלמים בטוניסיה: נקים קואליציה עם החילונים
הפרדוקס הטוניסאי: שלטון איסלמי במדינה חילונית

ראש המפלגה האיסלמית בטוניסיה רשיד רנושי חוגג את הניצחון בבחירות. רויטרס
"אנו נמשיך לדגול במטרות המהפכה, שהן טוניסיה חופשיה, עצמאית ומתפתחת". יו"ר המפלגה הזוכה, רשיד רנושי חוגג את תוצאות הבחירות הרשמיות, אמש/רויטרס

ההתפרעויות האלימות החלו בעיר סידי בוזיד שבמרכז טוניסיה, שם נולדה לפני תשעה חודשים ההפיכה במדינה אשר סימנה את תחילתו של "האביב הערבי". עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המפגינים הציתו את בניין העירייה, במחאה על כך שמטה הבחירות במדינה ביטל מושבים בפרלמנט בהם זכתה מפלגה פופולרית בעיר, בראשות איש העסקים חכמי חמדי. לטענת גורמים רשמיים במטה הבחירות, מפלגתו של חמדי הפרה את תנאי המימון שנקבעו לקמפיין הבחירות, ועל כן נפסלה. תושב העיר דיווח כי מלבד הצתת העירייה, במקומות אחרים בעיר פתחו המפגינים באש לעבר משרדי המפלגה האיסלמית והמשטרה השתמשה בגז מדמיע בניסיון לדכא את המפגינים, אך ללא הועיל. עד ראייה אחר אמר כי המפגינים שרפו צמיגים ברחובות במחאה על ביטול מפלגתו של חמדי.

על מנת להפחית את המתיחות ואת המחאות העתידיות על כך שהמפלגה האיסלמית היא שתשלוט באחת מארצות ערב הליברליות ביותר, ראש המפלגה האיסלמית הזוכה, א-נהדה, רשיד רנושי, אמר אמש כי "אנו נמשיך לדגול במטרות המהפכה, שהן טוניסיה חופשיה, עצמאית ומתפתחת". עוד אמר רנושי בנאומו לקהל תומכיו כי "נגן על זכויותיהם של נשים, גברים, דתיים ולא-דתיים, משום שטוניסיה היא לכולם".

הבחירות בטוניסיה הן הבחירות הדמוקרטיות הראשונות של "האביב הערבי", ונרשם בהן שיעור השתתפות עצום של 90%. עוד לפני שפורסמו התוצאות הרשמיות בבחירות הכריזה מפלגת "א-נהדה" ("התחייה") האיסלמית המתונה, כבר ביום שני בערב על ניצחונה. בראש המפלגה עומד ראשיד רנושי ששב באחרונה למדינה לאחר 22 שנות גלות. בבחירות שנערכו השבוע לא בחרו הטוניסאים בפרלמנט קבוע, אלא ב"מועצה חוקתית" בת 217 חברים שתעמול במשך שנה על גיבוש חוקה חדשה למדינה, ותמנה נשיא זמני וממשלת מעבר. אלו ימשלו במדינה עד לבחירות לפרלמנט ונשיא קבועים, שייערכו בסוף השנה הבאה או במהלך 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully