וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: רימון הושלך לסופרמרקט כשר; יהודי נפצע

ראשי הקהילה היהודית סיפרו כי לקוחות רבים שהו במרכול שליד פריז בזמן הפיצוץ וטענו כי מדובר בפעולה "אנטישמית". המשטרה מסרבת לקשור בין האירוע לבין הקריקטורה על מוחמד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שעות לאחר שהמגזין הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו" פרסם קריקטורה הלועגת לנביא מוחמד, אירע בשעות הצהריים (רביעי) פיצוץ בסופרמרקט המוכר מזון כשר סמוך לפריז. אנשי הקהילה היהודית בצרפת דיווחו כי הפיצוץ, שנגרם ככל הנראה מרימון, הסב נזק למרכול וגרם לפציעתו באורח קל של אחד הלקוחות.

כוננות בנציגויות צרפת בעולם בשל פרסום איור שלעג למוחמד

שוטרים עוצרים מפגינים ברחבה שבין משרד הפנים בפריז לשגרירות האמריקנית. ספטמבר 2012. רויטרס
במשטרת צרפת מסרבים לקשור בין הפיצוץ לבין הקריקטורה הלועגת לנביא מוחמד/רויטרס

משה כהן-סבן, מראשי הקהילה היהודית בצרפת, אמר כי לקוחות רבים ערכו קניות בעת הפיצוץ במרכול, הממוקם בפרבר סרסל שליד הבירה הצרפתית. בראיון שהעניק למהדורת החדשות המקוונת של העיתון הצרפתי "מטרו", הסביר כהן-סבן כי הסיבה להימצאותם של לקוחות כה רבים במקום היא התקופה שבין ראש השנה ליום הכיפורים.

ראש הקהילה היהודית בצרפת, רישאר פרסקיה, סיפר בראיון טלוויזיוני כי שני גברים לבושים בשחור השליכו מטען חבלה לתוך החנות בשעת צהריים, מבלי לומר דבר. "אין לי סיבה לפקפק באופי האנטישמי של הפעולה הזו", אמר פרסקיה. עם זאת, המשטרה סירבה לקשור בין הפיצוץ לבין פרסום הקריקטורה מוקדם יותר היום ולבין ההפגנות שפרצו בעולם המוסלמי בעקבות פרסום הסרט "תמימות המוסלמים", הלועג לאיסלם ולנביא מוחמד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אבטחה בפריז סביב מערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו". צרפת, 19 בספטמבר 2012. רויטרס
שוטרים מחוץ לבניין המגזין הצרפתי שפרסם היום את הקריקטורה/רויטרס

לפי הדיווח ב"מטרו", הלקוח שנפצע כתוצאה מהפיצוץ סבל מחבלות בשתי ידיו. העיתון אף ציטט את מארק ג'באלי, חבר הקהילה היהודית בסרסל, שאמר כי הפיצוץ נגרם מ"רימון" ולא מ"חזיזים", כפי שסברו בתחילה.

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, הגיב לפיצוץ ואמר כי הוא "מגנה בתוקף כל ניסיון ללעוג לכל דת באשר היא, גם אם הדבר מובע בצורה סאטירית. עם זאת, העולם המוסלמי ייבחן באיפוקו ולא ישיג דבר אם, כהרגלו, ייטפל אינסטקטיבית ליהודים ויחפש לפגוע בהם".

בסרסל, הידועה גם בשם "ירושלים הקטנה", נמצאת קהילה יהודית גדולה, אשר מרבית חבריה היגרו מצפון אפריקה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. בין 60 אלף תושבי המקום, נמצאים גם לא מעט מוסלמים.

צרפת אסרה הפגנת מוסלמים בפריז: ”לא יאיימו עלינו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully