וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיעוד ראשון מתוך הדירה בה התבצר המחבל מטולוז

בטלוויזיה הצרפתית פורסם סרטון המציג את הדירה מיד לאחר פשיטת המשטרה, בה נהרג מוחמד מראח. בתוך כך, תוצאות נתיחת גופתו התפרסמו, ונמצא שנורה 20 פעם לפני שמת מכדור בראש

תמונות ראשונות מתוך דירתו של מוחמד מראח, המחבל שרצח שבעה בני אדם בטולוז, נחשפו אמש (שישי) בתחנת הטלוויזיה הצרפתית "FRANCE 2". סרטון הווידאו ששידרה התחנה, צולם מיד אחרי פשיטת כוחות השיטור המקומיים, וניתן לראות בו את הסימנים שהשאירו מאות היריות שנורו במהלך הפשיטה, בה נהרג מראח.

צפו בתיעוד מתוך דירתו של המחבל

גורמים רשמיים פרסמו אתמול את תוצאות נתיחת הגופה של מראח בן ה-24, מהם עולה כי לפני שתי היריות האחרונות שהכריעו אותו, הוא נפגע מכ-20 קליעים, בעיקר בזרועותיו וברגליו, והוא עדיין היה בחיים כשזינק ממרפסת דירתו. היריות הקטלניות פגעו ברקתו השמאלית ובבטנו.

מראח נורה למוות בתום מצור של למעלה מ-30 שעות סביב דירתו שבצפון העיר טולוז, בה הוא התבצר. הכוחות המיוחדים פשטו בסופו של דבר על דירתו ביום חמישי בצהריים, ובמהלך הפשיטה נורו כ-300 יריות בסך הכול. לדברי שר הפנים הצרפתי, קלוד גיאן, שקיים מסיבת עיתונאים בתום הפשיטה, לפחות שני שוטרים נפצעו בקרב היריות. לאחר שהתפרץ מחדר האמבטיה תוך ירי פרוע, פתחו השוטרים באש לעברו, והוא נורה למוות בזמן שניסה לזנק מהחלון.

באירופה מודאגים מ"טרור ג'יהאדיסטי חדש"

בינתיים, באירופה חוששים מהתחזקות הג'יהאד בעולם. ראש ה"יורו-פול", סוכנות המודיעין האירופית, רוב וויינרייט, הזהיר אתמול מפני ה"איום הג'יהאדיסטי החדש". "האיום מאוד מדאיג את רשויות הביטחון באירופה. מדובר באיום ג'יהאדיסטי שונה מהאיומים המוכרים, והוא מתחזק", ציין וויינרייט בראיון לסוכנות הידיעות AP. "האיום הוא הרבה יותר מבוזר וקשה יותר לאתרו".

בתגובה לשאלה אם כוחות הביטחון הצרפתיים נהגו כראוי בפשיטה על ביתו של מראח, ואם ניתן היה למנוע את האירוע, אמר וויינרייט כי המאבק בתופעה בה יחידים פועלים מחוץ למסגרת מאורגנת צריך להיעשות בדרכים מתוחכמות יותר. בין הדרכים הללו, הוא ציין מעקבים באינטרנט, מודיעין טוב יותר ושיתוף פעולה בינלאומי בכל הנוגע למלחמה בטרור. אך יחד עם זאת, אמר כי הוא מודאג מכך שיכולותיהן של רשויות אכיפת החוק מוגבלות בכל הנוגע לאיום זה. "אנחנו לא יכולים לשלוט במה שקורה באינטרנט", אמר.

לדבריו, למחבל לא היה ניסיון מקצועי בטרור, ונראה כי הוא לא היה בטוח לגבי המטרה שלשמה פעל – מצד אחד הוא רצה להגדיל את מספר הקורבנות, ומצד שני הוא רצה לתעד את מעשיו, להעניק להם תוקף פומבי ולהתפאר בהם. "העובדה שהוא צילם את מעשיו אומרת הרבה", אמר וונרייט, "אך עדיין, למרות 'הטעויות' שעשה בדרך, הוא הצליח להוציא לפועל פעולה שיש בה נזק משמעותי". לצד זאת ציין הבכיר כי גם אם למראח לא היה קשה ישיר לאל-קאעדה, "אין כל ספק שהוא קיבל מהארגון השראה למעשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully