וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין הצרפתי חשף: המחבל מטולוז נעצר בירושלים

ענת שלו

23.3.2012 / 17:05

הפרטים אודות המחבל ממשיכים להיערם: ראש המודיעין הצרפתי אמר בראיון כי מראח נעצר לפני כ-3 שנים בירושלים בגין החזקת סכין. לדבריו, הוא לא תכנן את הרצח בבית הספר בטולוז

ראש המודיעין הצרפתי, ברנארד סקרסיני, חשף היום (שישי) פרטים חדשים על המחבל מוחמד מראח שרצח שבעה בני אדם בטולוז ונורה למוות אתמול לאחר מצור של יותר מ-30 שעות על ביתו. בראיון לעיתון "לה מונד" הצרפתי, אמר סקרסיני כי התחקותם של גורמי המודיעין אחר פעילותו של מראח העלתה כי הוא ביקר לפני כשלוש שנים בישראל, ואף נעצר בירושלים בגין החזקת סכין ושוחרר זמן קצר לאחר מכן. במהלך אותה נסיעה ביקר מראח גם בטורקיה, לבנון, סוריה וירדן, סיים את הביקור באזור בישראל, ולאחר ששוחרר מהמעצר עשה דרכו לאפגניסטן, משם חזר ב-2010 לצרפת. כמו כן, אמר ראש המודיעין כי המתקפה בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז לא תוכננה מראש, וכי מראח תכנן להרוג חייל נוסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל מראח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לשאלה לגבי התפקוד של כוחות הביטחון הצרפתיים בהתמודדות עם האירוע אמר סקרסיני כי "ניתן להציב את השאלה האם היה פגם בהתנהלות שלנו", אך ציין כי "עוד קשה לומר". לדבריו, "אפשר כל הזמן לשאול האם פספסנו משהו, האם הגבנו באופן מספיק מהיר". עוד גילה ראש המודיעין כי בזמן המצור על ביתו של מראח, שנמשך יותר מיממה, שיתף המחבל פעולה עם השוטרים ומסר להם מידע בעל ערך, כולל מקום הימצאותו של האופנוע שלו. "הוא גם סיפר לנו כי הוא בכלל לא תכנן ערב לפני לבצע את המתקפה בבית הספר, אלא להרוג עוד חייל אבל זה לא יצא לפועל והוא החליט לתקוף את בית הספר אותו הכיר בשל התמצאותו בשכונה", אמר.

"המודיעין הצרפתי לא חשב שהוא מהווה איום"

לצד זאת, שרטט סקרסיני קווים לדמותו של המחבל ואמר כי "כדי להבין את מה שהוא עשה, צריך להתחקות אחרי הבעיות הפסיכיאטריות שלו והילדות שלו, הוא לא היה מנוע מפנאטיות ג'יהאדיסטית וזהו". בהתייחסות לדבריו של שר הפנים קלוד ג'יאן שאמר שלגורמי המודיעין מידע על כך שהוא היה קשור לפעילות הסלפיסטים בטולוז ב-2007, אמר ראש המודיעין כי "המחבל היה אז בן 18 ולא לגמרי פעיל. לא חדור אידיאולוגיה. הוא היה בעיקר עבריין שהתמקד באלימות ומעשי שוד בנשק קר. באחת הפעמים שהיה בכלא התחיל לקרוא את הקוראן ולהתחזק. אבל הוא עדיין לא היה ברמה שהמודיעין הצרפתי חשב שהוא מהווה איום".

אתמול דווח ב"לה מונד", מפי גורם אמריקני באפגניסטן כי בדרכונו של מוחמד מראח בן ה-24 הופיעו כמה חותמות השופכות אור על תנועותיו האחרונות. בין היתר, נמצא כי מראח הגיע בשלב כלשהו גם לביקור בישראל, אך לא נמסרו פרטים בנוגע למטרת הביקור, אולם אותו גורם ציין כי לאור תגובותיו של מראח במהלך שימוע שנערך לו באפגניסטן, הוא "יכול היה, או ניסה" לבקר בשטחים הפלסטינים. כמו כן, לא נפסלה האפשרות כי הוא חיפש מקומות לביצוע פיגועים. גורמים בשירות הביטחון הכללי טוענים כי קיבלו את הדיווח והנושא נמצא בבדיקה.

עוד באותו נושא:
אווה סנדלר במסר פומבי: "הורים, נשקו את ילדיכם"
דיווח: המחבל מטולוז ביקר בעבר בישראל
טולוז: המחבל נורה בראשו; "נמצא תיעוד מעשי הרצח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully