וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווה סנדלר במסר פומבי: "הורים, נשקו את ילדיכם"

טל שלו

23.3.2012 / 7:33

מי שקברה ביום רביעי את בעלה ושניים מילדיה שנרצחו בפיגוע הרצחני בטולוז, פרסמה מסר באתר בית חב"ד: "ה' נתן ה' לקח". פרס הגיע הבוקר לביקור ניחומים אצל משפחות הקורבנות

אווה סנדלר, ששכלה את בעלה ושניים מילדיה בפיגוע הרצחני בטולוז, פרסמה הלילה (שישי) באתר "בית חב"ד" מסר מטעמה ובו כתבה: "קשה לי מאוד לכתוב זאת, אך אני מרגישה שאני מוכרחה לומר לכם את אשר בוער בלבי: הורים, אנא נשקו את ילדיכם. אנא אמרו להם כמה אתם אוהבים אותם וכמה יקרה ללבכם המשאלה שהם יהיו נציגי תורת ה' יראי אלוקים ואוהבי אדם".

בפתח דבריה כתבה סנדלר "לבי שבור. אינני מסוגלת לדבר. אין כל דרך שבה אוכל להביע את הכאב הגדול על הירצחם של בעלי היקר הרב יונתן ובניי ארי? וגבריאל ה' ייקום דמם יחד עם הילדה מרים מונסונגו, בתו של הרב יעקב ורעייתו, המנהל המסור של 'אוצר התורה'. הלוואי ואיש לא ייאלץ לחוות אי-פעם כאב וסבל שכאלה".

סנדלר המשיכה וכתבה כי "אני מאמינה בכל ליבי בדברי הפסוק - 'ה' נתן ה' לקח יהי שם ה' מבורך מעתה ועד עולם'. אני מודה לבורא העולם על הזכות לגדל את ילדיי ולהיות שותפה של בעלי, וברור שעכשיו בורא העולם רצה לקחתם אליו השמיימה, למקום בו יהיה להם טוב יותר", והוסיפה כי "אנא, כל אלה מביניכם אשר מבקשים להביא נחמה למשפחתנו ונחת לנשמות היקרות שלי – המשיכו את חייהם". כמו כן קראה סנדלר ללמוד תורה, להדליק נרות שבת מדי יום שישי ולהזמין אנשים אל שולחן סדר הפסח.

"יחד עם דמעותינו וזכר עבדותנו במצרים לפני שנים כה רבות, בעודנו מספרים כיצד בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, כולנו נכריז בקול רם וברור: הקב"ה מצילנו מידם. איש לא יכבה את רוחו של עם ישראל ואת הקשר שלו לתורה ולמצוות. יהי רצון שמעתה ואילך נחווה רק שמחות", סיכמה והוסיפה תנחומים לבני משפחת מונסונגו והביעה תקווה להחלמתו של הנער שנפצע במהלך התקרית.

פרס: "האסון שקרה לך הוא אסון אכזרי ביותר"

הבוקר, הגיע נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיע לנחם את משפחות סנדלר ומונסנגו שאיבדו את יקיריהן השבוע במתקפת הטרור בטולוז. בפתח ביקורו אצל משפחת סנדלר אמר הנשיא לאלמנתו לאווה כי "האסון שקרה לך הוא אסון אכזרי ביותר, האובדן עצום ואני יודע כי כל רגע שעובר עלייך מאז הירצחם של בעלך וילדייך הוא קשה מנשוא וכואב. אני רק יכול לתאר לעצמי מה עובר עלייך בימים קשים אלו". הנשיא הוסיף ואמר כי "מעל הכל את אמא לבת ונותרת עם התפקיד הקשה והחשוב שמחייב אותך להיות חזקה בעבור ביתך ולדאוג לעתידה. אני מתרשם כי את אישה איתנה ובטוח כי תהיי חזקה בעבורה". הנשיא ציין בפני שלמה סנדלר, אביו של יונתן כי "קשה להבין את הטירוף והאכזריות של הרצח של מחנך ושלושה ילדים מטווח אפס. מדינת ישראל כולה תזכור את דמותו של יונתן כמחנך שנרצח עם ילדיו במהלך שליחות בעלת חשיבות ראשונה במעלה".

בביקור אצל משפחת מונסנגרו אמר הנשיא ליפה מונסנגרו, אמה של מרים, כי "בתכם הייתה נהדרת ויפהפיה. אין תחליף לבת שאיבדתם וזה מקרה קשה מנשוא. באתי להשתתף בצערך ולומר לך שאנו סמוכים ובטוחים כי יימצאו לך כוחות הנפש והאמונה לעבור גם את זה. אני מאחל לכל משפחתכם כי בנחמת ירושלים תנוחמו וכי תמשיכו בשליחותכם החשובה לחיזוק תורת ישראל בתפוצות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קשה להבין את הטירוף והאכזריות של הרצח של מחנך ושלושה ילדים מטווח אפס". הנשיא פרס מנחם את אווה סנדלר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בשעות אחר הצהריים, חוסל מוחמד מראח, שביצע את פיגוע הירי בטולוז, לאחר למעלה מ-30 שעות מצור על ביתו, שהיה מרוחק כשלושה קילומטרים בלבד מבית הספר היהודי שבחזיתו רצח את סנדלר, ילדיו וילדה נוספת. על פי החשד, מראח גם עמד מאחורי רצח שלושה חיילים צרפתים. התובע הצרפתי שעמד בראש החקירה אמר במסיבת עיתונאים שקיים לאחר מותו של המחבל, כי הוא מת מירייה בראשו. "עשינו כל שביכולתנו לעצור אותו בחיים", אמר התובע. לדבריו, מראח יצא מהשירותים בדירתו תוך כדי ירי פרוע, ונורה בעת שניסה לקפוץ מהחלון. גופתו אותרה בחצר הבית כשהוא אוחז בכלי נשק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דיווחים נוספים אודות המחבל המשיכו לצוף לאחר חיסולו, בין היתר - נמצא כי מראח הגיע בשלב כלשהו גם לביקור בישראל. על פי הדיווח בעיתון "לה מונד" הצרפתי, לא נמסרו פרטים בנוגע למטרת הביקור, אולם אותו גורם ציין כי לאור תגובותיו של מראח במהלך שימוע שנערך לו באפגניסטן, הוא "יכול היה, או ניסה" לבקר בשטחים הפלסטינים. כמו כן, לא נפסלה האפשרות כי הוא חיפש מקומות לביצוע פיגועים. גורמים בשירות הביטחון הכללי טוענים כי קיבלו את הדיווח והנושא נמצא בבדיקה.

לאחר מותו אמרה סנדלר לחברת נפש שלה: "קשה מאוד לעכל שבן אדם כזה צעיר לקח לי את כל האושר שהיה לי בעולם. אני שוקלת אם לחזור לטולוז כדי להמשיך את הדרך של יונתן למרות שהמשפחה מפעילה עלי לחץ כבד שלא לחזור לשם", כך סיפרה ציפורה דמרי, חברתה, ששוחחה עמה לאחר החיסול. דמרי סיפרה כי אווה רוצה להתרכז כעת בגידול בתה הקטנה שנותרה בחיים. "בשבילה אני צריכה להמשיך את החיים, למרות כל הקושי והסבל שאני חווה אני רוצה להמשיך את הדרך של יונתן בעלי שדגל בנתינה לסביבה, באחדות ובאהבה", אמרה.


עוד על פיגוע הירי בטולוז
דיווח: המחבל מטולוז ביקר בעבר בישראל
טולוז: המחבל נורה בראשו; "נמצא תיעוד מעשי הרצח"
אווה סנדלר על חיסול המחבל: "לא יפגע עוד בחפים מפשע"

לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully